Eventjes voorstellen

Een hele goede middag vriendelijke vrienden van het horlogeforum,

Na al flink wat gelezen te hebben en al wat anwoordjes achter te hebben gelaten dacht ik, tijd om mij even voor te stellen. Ik ben Yperpontios (niet mijn echte naam :shushing_face:), groot liefhebber van (vooral mechanische) horloges in ieder segment, van Seiko tot aan Phillipe Dufour. Ik heb horloges altijd al leuk gevonden om naar te kijken maar sinds 2020 ben ik mij er echt meer in gaan verdiepen. Met als horloge waar het allemaal voor mij echt mee begon: de Omega Speedmaster. :rocket::full_moon:

De merken waar ik het meest van kan genieten zijn: Jaeger-LeCoultre, Vacheron Constantin, Sartory Billard. Ik kan echter zo nog 10 merken opnoemen die ook in dit rijtje mogen staan. :sweat_smile:

Maar het merk dat bij mij (op dit moment) toch wel op nummer 1 staat is Grand Seiko. Dat vanwege hun (naar mijn mening) prachtige designs, gecombineerd met hun fantastische uurwerken. Ik bedoel ik heb niet zo veel met Quartz maar een 9F’je mag er zeker wel in mijn collectie plaatsnemen, en Spring Drive is al helemaal fantastisch laat staan hun hi-beat uurwerken. En niet te vergeten de prachtige afwerking. En dat voor een hele goede prijs! Ik denk dat het wel duidelijk is waarom GS mijn favoriete merk is. :innocent: Ik ben benieuwd of jullie daar net zo over denken als ik, en als je er een andere mening over hebt ben ik daar uiteraard ook benieuwd naar!

Ondanks dat Grand Seiko op het moment mijn favoriet is, mijn grail watch van een ander merk; namelijk de Vacheron Constantin Overseas Tourbillon in het rose goud. Dat is alleen nog wel even flink doorsparen vrees ik. 🥲

Bovenaan mijn huidige (betaalbare) verlanglijstje staan op het moment: een vintage of nieuwe King Seiko, uiteraard een Grand Seiko, nog geen specifiek model en een Jeager-LeCoultre Master Control Chrono of een Reverso Duo Face. Dus wie weet zien jullie aant het eind van het jaar één van deze langskomen. :crossed_fingers:t2:

Ik vind het leuk om af en toe verschillende AD’s/boutiques te bezoeken om horloges van allerlei merken te passen. Altijd leuk om mooie horloges in het echt te zien, ook al kan ik ze (nog lang) niet betalen. :laughing:

Als laatste vroeg ik mij af, wat zijn belangrijke afkortingen die hier vaak worden gebruikt die ik moet weten?

Als je nog iets van mij wil weten op het gebied van horloges, vraag dan gerust!

Ik hoop veel leuke gesprekken en discussies met jullie te hebben. Ik kijk er naar uit!

Groetjes,

Yperpontios :watch:

38 likes

Welkom hier bij HF !
HF = horloge Forum
N.A. = Nieuwe Aankoop.

1 like

Welkom op HF en veel plezier hier gewenst! AD betekent de hoofdprijs met veel beleving :grinning:.

3 likes

welkom-home

1 like

Welkom Y=Yperpontios :smile: Veel plezier hier ,met zo’n brede smaak moet dat zeker lukken :+1:

1 like

Thanks! :slightly_smiling_face:

En Authorized Dealer toch? :wink: Of heb ik dat verkeerd gegokt. :joy:

3 likes

Dankjewel!

Dat klopt helemaal.

1 like

Zoals al gemeld klopt dat helemaal. Onlangs kocht ik nog een nieuw bandje bij een AD voor een van m’n horloges, de beleving was echt top, compleet met rondleiding, een diamantslijper aan het werk, koffie etc!

1 like

Hi yperpontios! Van harte welkom hier. Veel lees plezier !

1 like

Welkom op dit mooie forum, dit is inderdaad voorstellen :wink: veel plezier hier.

1 like

WelkomY :grin:
Hier kan je afkortingen vinden. Niet alle, maar wel de meest gebruikte: Afkortingen in FAQ (vast) zetten?

2 likes

Welkom bij de club.

1 like

Welkom, goede smaak⌚

1 like

Welkom op HF. En een mooi streven, een GS. De Overseas -zelf nog niet in handen gehad- is wel een groot horloge, heb ik me laten vertellen. Daar moet je dus wel de pols voor hebben. Terwijl de nieuwe KS (en de meeste vintage exemplaren) juist weer vrij bescheiden is van formaat. Maar wel fraai, vind ik ook. Veel plezier hier en met de hobby, verder.

2 likes

Welkom op HF :+1:

1 like

HM = Horlogemakker :wink:

Welkom bij de club :+1:

Dat zijn zeker de betere ervaringen! Volgens mij heb jouw verhaal een tijdje geleden langs zien komen, dat was bij Gassan toch voor een Rolex band?

1 like

Dankjewel, gaat zeker lukken!

1 like