Eventjes voorstellen :)

Hallo allemaal,
Ik wil mij graag eventjes voorstellen:Mijn naam is Dennis van Dwingelen.
Ook wel" Dennis the menace "genoemd op dit forum.
Ben sinds enige weken lid van dit unieke forum waar vele horlogeliefhebbers regelmatig een bezoekje op brengen en ik moet zeggen dat er regelmatig leuke en interresante onderwerpen voorbij komen.Mijn grote passie voor het mechanische uurwerk ontstond zo,n 13 jaar geleden nadat ik door het overlijden van mijn opa een Longines Conquest uit 1953 had geerft.Dit horloge had hij destijds in het toenmalig nederlands-indie gekocht vlak voordat hij en de rest van de famillie(waaronder mijn moeder)op de boot naar nederland zouden komen.Uiteindelijk is dit horloge dus bijna 40 jaar later bij mij terrecht gekomen.Maar de precisie en de techniek van dit uurwerk heeft mij zo gefassineerd dat ik alleen maar bewondering kan hebben voor de makers van zulke technische hoogstandjes
de radertjes,veertjes,steentjes,schroefjes alles klopt gewoon precies om een uurwerk gangbaar te maken dat is in mijn ogen pure kunst!!Een batterij plaatsen is geen kunst ,maar iets wat al zoveel jaar oud is en gewoon loopt wanneer je het opwindt of beweegt vindt ik heel bijzonder.

Groooooooootttte Foto, maar een dergelijke introductie met zo’n fraai horloge waar zo’n geschiedenis aan vast zit dan mag zo’n foto volgens mij wel. Veel horloge plezier gewenst.

Arjay

welkom Dennis en om een start van je horloge-passie met dit horloge te beginnen
is helemaal niet verkeerd. Chique klok.

Ik sluit me aan bij de vorige sprekers. Met zo’n begin hoef je eigenlijk niet eens verder te zoeken naar nieuwe aanwinsten. Maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken.

Vooral zuinig zijn op die mooie Longines! Zeker als-ie ook nog eens een bijzondere familie-historie heeft.
Enne… welkom in het Rijk der Horlogegekken!! :wink:

Prachtig horloge !!!

Welkom!
groet Ger

Welkom…ook al ben je al een tijdje actief…:wink:

welkom, mooie longines.

Mijn beste,

Wat een prachtig verhaal, een verhaal met een rijke historie. En dat deze historie parallel loopt met de faschinerende geschiedenis van ‘Longines’ blijkt wel uit het zeer fraaie model ‘Conquest’
Het is een tijdloos model van grote klasse. Zeker in deze zwarte uitvoering straalt het horloge een majestueuze grandeur uit.
Het is een lust voor het oog en een genot voor de pols waaraan het gedragen zal worden.
Veel plezier bij het dragen van dit mooie horloge. (tu)
En natuurlijk: nogmaals welkom bij dit magnifieke forum.

Orologio Signaturis Temporis

Welkom op dit leuke forum en wees zuinig op dit mooie horloge!

Groeten, Tom V.

Welkom Dennis,

Ruud