Ja, die Intramatic met de groene wijzerplaat en bruine leren band, killer combinatie. 40mm maar lengte kastpootjes 49mm…
Hamilton maakt zich daar vaak schuldig aan, en ook Nomos en Longines, heel jammer. Voor mij kan dat toch ietwat een dealbreaker zijn…
Mooi hoor, ik zou ze allemaal kunnen dragen, behalve de FC, die is druk en heeft een open hart, wat ik niet trek.
De grap is wel dat dat allemaal nog steeds behoorlijk grote horloges zijn. Waar kom je vandaan qua maat, joh? Satellietschotels?
Mja, 40mm is mijn maximum en had ze ook graag met 38 of 39mm gezien maar wellicht niet zo evident met al die complicaties.
De Grand Seiko en de Breitling zijn wat kleiner dan de rest dus dat is alvast positief. Mijn graalhorloges blijven voorlopig uitgesloten, misschien ooit eens.
Die FC is druk, ja, maar voor mij kan die wel. Open heart is voor leken, wordt gezegd : ik ben nu zo’n 3 jaar bezig met de horlogehobby en ben dus nog lang geen kenner maar open heart kan voor mij best, hoor, hangt ervan af hoe het geïmplementeerd wordt. Maar hetzelfde horloge met enkel een maanfase zou me ook wel smaken (vreemd genoeg is het ofwel deze, ofwel enkel met open heart…)
Die Hamilton maakt al heel lang iets los bij mij, en ik heb hem ook al eens aan de pols gehad : prachtige combinatie van de groene wijzerplaat en de bruine band maar die kastpootjes… Jammer, jammer.
Krantenwijkje nemen?
Ik heb dat ook met oa CW Formex Venezio ,dat soort merken waar het popidesign Te aanwezig is en voorspelbaar is.
De Glashutte is mooi!
Gezien… toch nog pittig, hoor, nog even verder sparen
Yess en is in mint conditie
Let ook op de dikte van de Hamilton. Een Hanhart 39mm is bijvoorbeeld al 13mm dik, want ze hebben de rotor er af gehaald, het is een handwinder, maar een automatische Hammie is heel, heel erg dik. 14,5mm is een beste jongen.
Het moet ook draagbaar blijven, en ik roep eigenlijk vaak dat een horloge nooit dikker mag worden dan één derde van de diameter. Dat betekent dat een 39mm horloge 13mm mag zijn in een worst case scenario.
Ja, die dikte is een issue, is waar.
Die Hamilton is er ook als handwinder, maar niet in die kleurstelling, enkel in panda en reverse panda, maar ook nog 14,35 mm dik…
Een mooi “poor man’s” alternatief voor die Breitling, bijvoorbeeld, met een 39x12,85mm maatje, is de EP95 serie van Excelsior Park. Ik ben nog steeds een beetje verdrietig dat ik de mijne aan neef @Hotseflots verkocht heb om een Hanhart te kopen die ik vervolgens nooit droeg, maar dit zijn ze:
Ze hebben een paar modellen staan, en ik vind ze geweldig. Allemaal op basis van een Sellita, overigens. De dikte wordt iets groter, rond 13mm, als je een zichtbodem monteert.