Eventjes wegdromen...

Mijn horlogeavontuur begon amper 3 jaar geleden maar mijn smaak is ondertussen al serieus geëvolueerd. Waar ik in het begin alleen maar oog had voor stoer uitziende horloges, bij voorkeur met een indrukwekkende diameter, en ik mijn neus ophaalde voor de meer elegante, dressy en kleinere modellen, is dat nu wel even anders.

Op deze zondag droom ik dan graag even weg met enkele van mijn ‘graal’ horloges, met de betaalbare alternatieven erbij om toch maar de voetjes op de grond te houden… :smirk:

Breitling Premier Chronograph

maar ik zou ook wel tevreden zijn met deze Hamilton Intramatic Chrono…

Grand Seiko SBGM221 Elegance GMT

maar deze ‘non-Grand’ Seiko heeft toch een ietsie pietsie dezelfde vibe…

En dan mijn absolute favoriet, de Glasshutte Original Panodate Lunar

met deze als heel mooi alternatief toch wel…

Enfin, om heel eerlijk te zijn, is deze versie eigenlijk DE ultieme graal, maar dubbel zo duur als de versie in roestvrij staal…

Zucht… denk dat het bij dromen zal blijven :wink:

55 likes

Ja, die glashutte …Prachtig.

1 like

dromen… gelukkig dat we dat nog mogen

1 like

3 likes

De SBGM221 is ook mooi

2 likes

Moet zeggen dat ik de alternatieven die je geeft voor je grail horloges net zo mooi vind als de grail zelf. Sommige zelfs mooier!

2 likes

Frédérique Constant is een merk dat me alsmaar meer aanspreekt.
Hun horloges zijn écht wel indrukwekkend voor de prijs en hun manufacture is ook iets waar ze trots mogen op zijn !

2 likes

Echt niet. Als je geen dromen hebt kun je ze ook niet verwezenlijken. Dus dromen en beginnen met de zoektocht!

En dan een keer kopen.

4 likes

Inderdaad waar een wil is, is een weg. Soms langer en soms korter. Ik begrijp jouw dromen overigens wel :sleeping:

4 likes

Auto eruit, horloge erin :slightly_smiling_face:

1 like

Mja, ben een te grote auto- en motorliefhebber daarvoor en het zou ook niet te rijmen zijn met mijn recente carrièreswitch :wink:

Kanttekening : als ik zou moeten vertrouwen op het Belgische openbaar vervoer dan zou ik mijn verplaatsingen nog beter moeten plannen dan met een EV… :laughing:

3 likes

Elke dag van de week de Breitling.

2 likes

ach dromen is niet verkeerd, dè manier om je dromen te verwezenlijken is wakker worden, uit bed te stappen en aan de slag te gaan

1 like

En de Glashütte voor het weekend ? :wink:

Je hebt zeker een goede smaak en sterke keuze qua kwaliteit en design. Het enige waar ik zelf niet zo warm van word, is de Frédérique Constant. Kan het niet precies uitleggen, maar het is zo’n merk waar ik instinctief bij uit de buurt blijf. Zit gewoon niet in m’n straatje.

2 likes

Oei!! :ok_hand:

En ja, ik vind staal het mooiste.

2 likes

Daarna de hond en de vrouw haha

1 like

Fair enough, ieder zijn ding, he. Ik heb dat met Christopher Ward, zegt me helemaal niets…

4 likes

Heb geen hond, ook geen vrouw. Een poes en een vriendin, dat wel… :blush:

1 like

Vriendin:
Een vriendin kan een meer vrijblijvende relatie zijn, met minder verplichtingen en minder financiële verantwoordelijkheden. Er kunnen nog steeds kosten zijn voor dates, cadeautjes, etc., maar dit is vaak minder dan bij een echtgenote.

Ah, dat :point_up_2: scheelt al​:stuck_out_tongue_winking_eye::crazy_face:

De Hamilton Intramatic is een betaalbare topper. Een van mijn favorieten in mijn doos🙏

1 like