Heb er al een paar gekocht daar, deze code is al maanden geldig net als intro10. Prima zaak en nog een gratis present erbij ook. Probeer zoveel mogelijk in GBP te betalen dan via bank of creditcard. PayPal is duur qua koers.
Is ook niet nodig. De importeur handelt het rechtstreeks met je af
Dat, en bij een eventueel probleem ná de garantietermijn ga je met een horloge van de juwelier (en dat is geen horlogemaker) ook naar een horlogemaker (en dat is geen juwelier). Hetzelfde geldt voor gewoon onderhoud.
Eens. Een goede horlogemaker is goud waard, een juwelier een gratis kopje koffie
Ik kan even niet goed volgen vrees ik .
Moest er iets mis zijn met mijn horloge of ik wil het een onderhoud geven, dan zou ik dat binnen brengen bij de officiële verdeler van dat horloge.
Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar bij ons is dat dan de juwelier/horlogemaker aan wie je het horloge gekocht hebt.
Bvb op de site van Longines vind je de officiële verdelers in en rond de streek waar je woont, dat zijn dan waarschijnlijk de juweliers zoals jullie zeggen, en daar zou ik mijn horloge binnen brengen:
https://www.casteur.be/nl/exclusive/horloges
https://www.casteur.be/nl/exclusive/over-casteur
Maar zoals ik het lees zouden jullie naar een ‘echte’ horlogemaker gaan.
Wat is precies het verschil?
Een juwelier is een verkoper / dozenschuiver.
Een horlogemaker is technisch opgeleid en kan horloges onderhouden en repareren.
Zo ver was ik .
Maar laat je uw onderhoud niet best doen bij een officiële (in dit geval Longines) verdeler?
Zoals ik het voor me zie sturen zij dat toch op naar Longines zelf ter herstelling/revisie. Niet?
nee. een serieuze reparateur kan dat uitstekend zelf…
Al besloten / gekocht (hoewel al weer 3/4 jaar geleden) ? en wat is het geworden ??
Ik heb ruim een jaar geleden mijn Runabout limited edition na veel problemen en 3x “poging” tot reparaties aan de juwelier/horlogemaker teruggegeven. Ik vond en vind nog steeds het een prachthorloge en wordt zeer mooi gepresenteerd in de houten kist met Italiaans bootje !
Maar …. een horloge moet het wel doen en deze van mij (exemplarisch ??) deed het niet !
NB. “In house” movement is in de FC 300 serie niet van toepassing !! Het zijn “geïmporteerde” en soms door of op verzoek van FC aangepaste (Japanse?) mechanische binnenwerken.
Bij Frederique Constant dragen alleen hun eigen “in house” ontworpen en geproduceerde uurwerken de naam MANUFACTURE. Tevens zijn de codenummers een indicatie zoals FC7oo- & FC9oo series.