Smiths is heritagešš»
Er zijn overigens in deze klasse best veel concurrenten:
Sinn 556, Damasko DS30, Longines Conquest, oris big crown pro pilot
Zijn die niet allemaal 2x zo duur?
jep
Daar heb je een punt. Heb ook liever de bb 58 ipv 36
De Smiths heeft een 20.000 A/m antimagnetische rating dankzij de binnenkast. De Traska heeft een geharde kast en band. Ik hoor sowieso goeie berichten over die band en sluiting.
Wat het voor mij moeilijk maakt is dat de Everest een hommage aan de Explorer lijkt te zijn, en de Mercedes-wijzer is daar grotendeels debet aan. Ik ken het achtergrondverhaal van de Everest prima, maar toch kan ik me niet aan de Explorer onttrekken bij dit model.
De Traska zou je nog aan kunnen wrijven dat ie op de OP lijkt, van de vorige generatie, maar waarbij Traska de verhouding dikte wijzer - dikte indice beter voor elkaar heeft, en de lengte van de wijzer nipt beter is.
De plattere smallere bevel maakt 'm mooier dan de OP met zān bolle bezeltje, en ook de bevel over de zijkant en het box saffiertje zijn upgrades. Tel daarbij op dat ze de Olijfgroene versie met oranje pips hebben die Rolex alleen in 34mm maakte, en je hebt een release die dingen toevoegt, in mijn beleving.
Ik zou voor de Traska gaan, en uit pure balorigheid met een datum op 6 en in Woodland Green.
Specs lijken mij goed gelijk te lopen. Dus de Everest als je een eigenlijk een Explorer wilt en een Commuter als je eigenlijk een OP wilt
denk dat dit een goede conclusie is inderdaad. dus beide hebben
- Smiths Everest 36
- Traska Commuter
0 stemmers
Nadeel van de Smiths is ook de band aanzet in mijn ogen, 20mm is te breed voor een horloge van 36mm. Ziet er raar uit. Ik kan op je plaatje net niet zien hoe dat bij de traska is en ik weet niet in hoeverre jij je aan dit soort dingen stoort.
moet zeggen dat dat net een van betere eigenschappen is. als dit 18mm was had ik hem nooit gekocht. dat maakt net een 36mm horloge draagbaar en niet zo iel/vrouwelijk. maar dat is persoonlijk ā¦
Each to his own!
Als het puur over de mooiste gaat dan zonder twijfel de traska no date waarbij gezegd moet worden dat ik de datum op 6 sowieso helemaal nix vind.
Maar als ik voor mezelf moest kiezen, en ik had de Smits al, dan wist ik het wel
Lekker zo laten.
Hoe kom je daar nu bij?
Oef, die Traska is wel lekker hoor, geen idee van de specs en prijs maar erg mooi om zo te zien.
Ik heb die Traska even besnuffeld en die ga ik in de gaten houden, mooie specs hoor.
Die zou ik zeker boven de Everest plaatsen.
Specs heb ik bovenaan erbij gezet in 2e bericht. Prijs is 600 incl vat zoiets.
Ik heb hem even goed bekeken en zonder datum in die maat vind ik het een erg lekker horloge.
Ben alleen aan het denken over de coating⦠hoe zich dat houdt over time. Bij krasjes op de band kan je nog wegbrushen dat kan hier niet ivm verschil in brushing. Ze zeggen dat het er ook een beetje uitziet als titaniumā¦
Oeeee lekker. Hoeveel kost zo een Traska