Everest vs Commuter.

Goedemorgen HF

op het moment ben ik eigenaar van de Smiths Everest 36mm.

image

Echter zag ik de traska commuter voorbij komen, deze zal binnenkort gereleased worden. Ik moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van de finishing en specs van dit horloge. De prijs is aan de hoge kant met importkosten, maar ik ben dus aan het twijfelen welke van de twee ’ de beste’ is.

wat vinden jullie? hebben jullie ervaring met Traska? Laat het me horen, ik ben erg benieuwd !

6 likes

Je geeft een beetje weinig info om te vergelijken. Specs? Linkjes?

2 likes

helemaal gelijk in /

Smiths

traska commuter:

2 likes

Traska, mits de nodate!

3 likes

:arrow_up:

4 likes

Ik vind de Smiths mooier, maar dat is persoonlijk.

3 likes

dat vind ik zelf zeer mooi uitgevoerd en op een positie dat me minder stoort dan de 3. gebruik een datum op het horloge meer als de tijd lezen zelf :stuck_out_tongue: dus ook wel nodig

4 likes

De Smith natuurlijk! Prachtige military style (dirty dozen like) klassiek horloge. Mooie rustige wijzerplaat. De Traska is imho veel meer een generiek vormgegeven modern horloge, veel minder karakter. Voor het uurwerk hoef je niet te wisselen, is de zelfde Miyota 9039.

6 likes

Hmm dit ben ik dan eigenlijk ook wel met je eens… :thinking:

1 like

Smiths is natuurlijk net zo modern.

Ik vind heruitgaves altijd een beetje moeilijk… al heb ik een sla017.

In dit geval zou ik gaan voor de traska… denk ik.

1 like

Ik zou ook voor de Traska no-date gaan. Gewoon net iets cleaner. Voor beiden geldt in mijn ogen dat de historie te verwaarlozen is, dus dan gewoon de mooiste :slight_smile:

2 likes

Zo op het oog vind ik de Traska mooier

Ook verkrijgbaar in hype-kleur

Maar eigenlijk vind ik de Tudor BB het mooist … wel een heel stuk duurder natuurlijk

4 likes

ja die vinden wel allemaal mooier maar dan heb je het over heel wat meer euros :stuck_out_tongue: haha

2 likes

Lees nu trouwens pas dat je de Everest al hebt. Dan zou ik mijn geld in mijn zak houden. Voelt dan toch teveel als hetzelfde.

1 like

Dit is wel lekker hoor…

7 likes

Nee… ik vind de traska sowieso mooier dan de Tudor bb36

2 likes

:scream:

2 likes

Van deze 2 zou ik voor de Smiths gaan… Ik vind de wijzers op de Everest namelijk mooier bij dit soort horloges.

3 likes

Qua afmetingen verschillen ze nauwelijks, qua uurwerk niet, WR allebei 100m, merkwaarde ong gelijk (?), dus het komt aan op persoonlijke voorkeur qua design en de euro’s.
Ik zou dan lekker de Smiths houden als je tevreden bent over de prijs-kwaliteit

3 likes

Jep. Traska doet me meer denken aan een OP… vind ik mooier dan de dikke stippen of snowflake wijzer.

Dat vind ik wel mooi op een diver.

1 like