op het moment ben ik eigenaar van de Smiths Everest 36mm.
Echter zag ik de traska commuter voorbij komen, deze zal binnenkort gereleased worden. Ik moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van de finishing en specs van dit horloge. De prijs is aan de hoge kant met importkosten, maar ik ben dus aan het twijfelen welke van de twee ’ de beste’ is.
dat vind ik zelf zeer mooi uitgevoerd en op een positie dat me minder stoort dan de 3. gebruik een datum op het horloge meer als de tijd lezen zelf dus ook wel nodig
De Smith natuurlijk! Prachtige military style (dirty dozen like) klassiek horloge. Mooie rustige wijzerplaat. De Traska is imho veel meer een generiek vormgegeven modern horloge, veel minder karakter. Voor het uurwerk hoef je niet te wisselen, is de zelfde Miyota 9039.
Ik zou ook voor de Traska no-date gaan. Gewoon net iets cleaner. Voor beiden geldt in mijn ogen dat de historie te verwaarlozen is, dus dan gewoon de mooiste
Qua afmetingen verschillen ze nauwelijks, qua uurwerk niet, WR allebei 100m, merkwaarde ong gelijk (?), dus het komt aan op persoonlijke voorkeur qua design en de euro’s.
Ik zou dan lekker de Smiths houden als je tevreden bent over de prijs-kwaliteit