Soms lees je hier: na een grail, komt er gewoon een volgende grail. En daar kan ik wel een stuk inkomen: smaak verandert, je kijk wordt breder, budget kan misschien opgerekt worden (hoger dan ooit gehoopt).
Nu ben ik eens benieuwd naar jullie evolutie in grails.
Hier alvast mijn evolutie:
Horloges zijn me beginnen interesseren rond 2007. Ik kende weinig, maar was wel zot van de band van de TH Link
Pas in 2011 dan een echt horloge gekocht. Op dat moment vond ik vooral de SMP chrono cool. Maar was boven budget. Ook een chrono met een vrij onderscheiden stalen band.
Intussen weet ik dat chronoâs eigenlijk overbodig zijn bij duiken
Daarna is de smaak wat beginnen keren. Waarschijnlijk rond 2018 toen onderstaande op het toneel verscheen was ik op slag verliefd. Ik vind het nog steeds een mooi horloge, maar de liefde naar Panerai is intussen wat bekoeld. Weet niet echt wat ik moet denken van hun heritage.
Bijzonder dat deze eens geen chrono was. Wel een extra wijzer door de GMT.
Door de jaren heen ben ik âheritageâ beginnen belangrijk vinden. Kan een fase zijn. Maar iets dat al 60 jaar als mooi beschouwd wordt is wat minder modegevoelig zou je dan denken.
Bij het verliezen van je grootouders denk je wel eens na over het leven. En van mijn vaders ouders heb ik vooral geleerd: âgeniet van de kleine dingen in het levenâ. Voor hen was dat een ijsje over de middag, kijken naar de merel op het grasveld, ⊠Voor mij is dat schrijven met een boterzachte pen, staren naar een mooi horloge. Tijdloze dingen. Ergens een baken in de drukke veranderende wereld. Die drukke wereld is fun, maar vertrouwde punten zijn dat evenzeer. Misschien is het gewoon een deel van oud worden
Maar mijn aandacht ging dus minder en minder naar verse modellen, veeleer naar klassiekers.
Zo botste ik ooit op de Zenith El Primero. Ik weet zelfs al niet meer wanneer, maar het zal voor 2021 geweest zijn. En die is blijven plakken.
Heeft geschiedenis, vrij klassiek en tijdloos, toch ietwat anders, en een chrono.
Deze is dan ook de eerste grail die ik in mijn bezit krijg. Na zeker al 3 jaar nog steeds een grail. Ook nu hij om de pols hangt.
Ben benieuwd of er nog evolutie zal komen. Mogelijks wel, maar intussen blijf ik zot content, en tracht ik te genieten van de kleine dingen in het leven.