Ex Aequo Softwatch, wie kent dit?

Beste Forumleden,

Hierbij mijn allereerste eigen topic op het forum, hoewel ik al enige tijd actief meelees en geniet!

Zojuist kwam ik op het Instagram account @iamcasa (eigenaar van het bekendere @italianwatchspotter account) een prachtig horloge tegen uit de jaren ‘90 onder de naar ‘Softwatch’ van het merk Ex Aequo. Het is een prachtig, uniek horloge sterk geïnspireerd op de kunst van Dalì. Zo nu en dan wordt er ook een op Catawiki of een andere veilingsite aangeboden, maar verder is er op het internet weinig over te vinden. Wie o wie kan mij helpen aan informatie over dit merk/horloge?

5 likes

Doet me vooral denken aan de Cartier Crash.

3 likes

ja, doet me ook denken aan Pontiac :grinning:
die heeft er ook zo eentje :ok_hand:

1 like

Ik kan je niet verder helpen maar ik heb hetzelfde model aan de muur hangen.
Komt ook uit de negentiger jaren.

groetjes Lenno

4 likes

Het is een zogenaamd Salvador Dali watch
Groeten Iwan :motorcycle:
https://www.google.com/search?q=Salvador+Dali+watch&hl=nl&sxsrf=ALeKk00-hYKCBOs7VaoosZIbq5IaGgaNAQ:1614869152933&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj_l-Cx8JbvAhUDHewKHXt-B5cQ_AUoAXoECBIQAw&biw=1280&bih=608

1 like

https://youtu.be/0Dl9Q8M-BcM

Hier een hele docu erover!

Beetje laat, maar:

4 likes

Cool! Heb je deze nog?

Yes!

1 like

Ik heb er een met doosje en papieren. Ongedragen

Dit horloge met simpel Ronda quarz uurwerkje kon je vijf jaar geleden online nog voor een paar tientjes op de kop tikken. Ik weet niet wat de originele verkoopprijs in de jaren '90 was.

Sinds de heropleving van de Cartier Crash worden ze zo gehyped door de horloge media en influencers dat ze regelmatig voor duizenden euro’s worden verkocht.

Toppunt was deze, die begin deze maand voor CHF 6350 (excl veilingkosten) werd verkocht bij Sotheby’s:

De eigenaren (en dus ook de influencers) lijken voorlopig goud in handen te hebben. Ik ben benieuwd of de prijs nog verder gaat stijgen of stabiel blijft en hoe lang dat nog gaat duren.
Er zijn ook al insta famous horloge verzamelaars die een tegenbeweging vormen en het een speelgoed horloge noemen.

Ik ben ook heel benieuwd of er in de geschiedenis meer van dit soort gimmick horloges zijn geweest die plotseling gigantisch in waarde zijn gestegen… Misschien kunnen we daarmee ook een poging doen om alvast de volgende te voorspellen? :money_mouth_face: