Exactus chrono

Amigo’s,
Woensdag heb ik op eBay een Exactus chrono gekocht. Hij zat me al een paar dagen aan te lachen vanaf het tft-scherm, en ik kon de verleiding niet weerstaan. Ik vond 'm zo mooi… :slight_smile:
Het is een chronograaf met een Valjoux 7733 onder de motorkap, 45-minuten-chrono, wijzerplaat en wijzers zijn in goede staat. Volgens de verkoper loopt het horloge nauwkeurig en werkt ook de chrono-functie perfect. De stalen kast vertoont gebruikssporen, evenals de zwarte draairing. De diameter is 38 mm. Verder is het voor mij ook een verrassing.
Uiteraard kan ik amper wachten tot ik 'm in handen heb!

Groeten,
Paul G.

idd een leuke klok … veel plezier met je nieuwe aanwinst (tu)

Een Valjoux 7733/7734 hoort in elke chrono-verzameling. Soms tegen heel goede prijzen nog te bemachtigen. Van harte met de Chrono.

Gefeliciteerd met deze prachtige klok, met de vriendelijke groet van zijn grotere broer(42mm);).
Ben eigenlijk wel benieuwd wie er nog meer een Exactus in zijn bezit, ik kom ze in iedere geval niet vaak tegen.

Ik vind dat altijd wel aardig, zo’n chrono/duik look. Ik denk alleen niet dat je er mee onder water moet gaan omdat de drukkers na een tijdje (jaartje of 45/50?) niet meer zo waterdicht zijn. Nu ik het er toch over heb, met een chrono met vierkante pushers moet je geloof ik niet eens in de buurt van water komen. :smiley:

Ik vind hem mooi (tu)

Ik kon mij inderdaad herinneren dat hier ook iemand rondliep met een Exactus. En dat was jij dus (had ik al gezien met behulp van de zoek-functie). Da’s een mooie klok! (tu) Die van mij heeft een diameter van 38 mm; ietsje kleiner dus.
Zodra ik 'm thuis heb, plaats ik wel wat foto’s.

Hallo Paul, bij het lotje van 9 horloges die ik te koop heb aangeboden daar was ook een Exactus bij ,maar geen Chrono .

Hij is er, mijn Exactus chrono! Ik ben er blij mee! Uit het pakketje gehaald en meteen omgedaan.
Op het glaasje geen noemenswaardige krassen, de wijzerplaat ziet er nog goed uit, evenals de kast (al geloof ik dat die wel al een keer gepolijst is), de chrono-functie werkt prima. De draairing gaat erg stroef, maar dat is meer iets voor een eerstvolgende service-beurt (ik gebruik de ring toch niet).
Uiteraard heeft het klokje wel wat draagsporen, maar dat mag ook wel na een jaartje of 30. :wink:

Speciaal voor de wristshot-fetisjisten onder jullie:

Zonder pols:

En helaas geen tool om de deksel te verwijderen, maar dit is in ieder geval de achterkant:

mooie klok en ziet er na zovele jaren nog prima uit. Veel plezier ermee

Leuke aanwinst, mooie chrono, ziet er nog goed uit! (tu)

Exactus is al een behoorlijk oud merk, zoals je kunt zien aan deze advertentie uit 1951:

Veel draagplezier!

Groet,
Paul

Mijn beste,

Van harte gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst. (tu)
Wat een schitterend horloge is dit. Prachtig design, exceptioneel en toch herkenbaar. Gedistingeerd met een uitdagend karakter. Ook bijzonder vind ik die 45 minuten chrono, dit komt men niet zo vaak tegen. Een collectionneur waardig. Klasse hoor!!
Uiteraard veel plezier met het koesteren en dragen van dit bijzondere horloge.

Orologio Signaturis Temporis

mooi jaren 70 klokje! gefeliciteerd!!

groet Arno.

Heel mooi, gefeliciteerd, prachtig horloge, mooie kleurstelling.

Groeten, Tom V.

Klassieke Chrono met heel mooi werkje (tu). Veel draagplezier !!!

Vriendelijke Groeten,

Morse.