Examen aanwinst

Hoewel ik hier meer lees dan post wil ik jullie deze aanwinst niet onthouden ;).

Afgelopen tijd was ik de hele tijd druk bezig met de examens en dergelijke. Niet zo’n fijne aangelegenheid, maar ik ga er vanuit dat ik er dit jaar wél doorheen kom. Al doende en denkende bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn om een horloge na m’n examens te kopen. Het is immers al weer een tijdje geleden dat ik iets horloge-gerelateerds heb aangeschaft. Het meeste geld wordt tegenwoordig meteen doorgesluisd naar de rijles-boer, maar zo de afgelopen tijd had ik daarnaast gelukkig weer een stapeltje bij elkaar kunnen sparen.

Nou goed, na m’n examens zou er dus een nieuw horloge mogen komen. Eigenlijk zat ik richting seiko duikers te denken of iets anders robuusts waar ik deze zomer de blits mee zou kunnen maken. Het liefst met oranje accenten, want veelal draag ik wel iets oranjes. Maar echt specifieke plannen had ik nog niet aangezien ik eerst m’n examens moest doorstaan van mezelf,… dat is ‘helaas’ niet gelukt.

Vorige week werd ik er op geattendeerd dat iemand een horloge waar ik al een tijdje in geïnterreseerd was wilde verkopen. Ik heb meteen contant gezocht en binnen een dag had ik het horloge al in ontvangst kunnen nemen! Eerder dan de examens voorbij zijn heb ik nu dus een horloge voor na de examens…

Omdat ik mezelf toch nog een beetje tegemoed wil komen heb ik besloten hem vanaf vrijdag pas echt te dragen (donderdag is m’n laatste examen) maar niet op vergeet-examen-bier-feestjes aangezien het niet zo’n daily beater als een seiko is geworden.

BULOVA “'ROYAL OAK”

Met z’n 36 mm. is het qua formaat een mooi bescheiden horloge. Ik vind het een rete-sjiek ding en vind hem hartstikke gaaf! Wat ik vooral zo mooi vind aan deze Bulova is het prachtige contrast tussen de glimmend gepolijste delen en de matte delen! Zoals ik zojuist heb gemerkt is het erg lastig om dat mooi op de foto te krijgen.

Het horloge zit echt hartstikke mooi in elkaar en is in een prima staat! Als ik zo de foto’s terug kijk lijkt het alsof de band heel erg rommelig zit, maar dit was me ‘in het eggie’ nog niet opgevallen. Maargoed het is dan ook al een oud horloge, ergens rond de jaren 70 werd deze geproduceerd (toch?). Jammer dat er zo weinig over bekend is. Het schijnt in ieder geval niet zomaar een slap aftreksel van de Royal Oak te zijn. Als het goed is heeft Bulova net als AP de licenties gekocht van Gerald Genta, maar daar is dus weinig over bekend. Ik heb zelfs wel eens gehoord/gelezen dat deze er eerder was dan de AP. Heeft iemand hier misschien meer informatie? Als iemand hier een Audemars Piguet Royal Oak van 36 mm. in staal heeft zou ik deze er graag eens naast leggen. Ik ben bijzonder benieuwd of we veel verschillen zullen ontdekken!

Alleen voor de foto’s heel eventjes om de pols:

gefeliciteerd (tu)

ik meen ergens gelezen te hebben, dat deze er eerder was dan de AP ?

Op dit forum werd de quartz-versie van dit horloge te koop aangeboden, maar deze automaat ziet er wel supermooi uit zeg! Ik weet niet hoe dik je polsen precies zijn, maar door de vorm van de ‘lugs’ en de metalen band zit hij ook echt als gegoten!

Als leraar in spé kan ik verder ook alleen maar zeggen: Succes met je laatste examens en daarna veel plezier met dit prachtige horloge!

Hoi nogmaals gefeliciteerd, op het oog zijn er weinig verschillen met de AP , alleen heeft de Bulova ronde schroefjes in de bezel, en heeft de bulova een geschroefde achterdeksel, dat terwijl bij AP de schroefjes doorlopen in de kast, en het achterdeksen vastzit met schroefjes die je in die schroefjes draait…uhm volg je me nog, hoe moet je dit uitleggen …

Ik heb ook wel eens gelezen dat de onderdelen van de band uitwisselbaar zijn , dus AP past ook op Bulova, zal dan toch te maken hebben dat ze precies de zelfde ontwerpen hadden. of AP heeft ze sprekend nagemaakt, ik was er niet bij ! :slight_smile:

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst(tu)
En succes met je examen.

harb Schreef:

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst(tu)
En succes met je examen.

+1 Success!

Groeten,

Martin

Echt een mooi horloge. Veel plezier draagplezier.

Bijzonder fraai :#, en je komt ze niet vaak tegen.

Tabee

mooi horloge veel plezier ermee en succes met je examen.

Succes met je examen en gefeliciteerd met je mooie horloge.

Tijdens het examen zou ik hem niet omdoen…leidt te veel af…:smiley:

maar toch… suc6

groet
Herman

JeéWeé Schreef:

Hoewel ik hier meer lees dan post wil ik jullie
deze aanwinst niet onthouden ;).

Afgelopen tijd was ik de hele tijd druk bezig met
de examens en dergelijke. Niet zo’n fijne
aangelegenheid, maar ik ga er vanuit dat ik er dit
jaar wél doorheen kom. Al doende en denkende
bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn om een
horloge na m’n examens te kopen. Het is immers al
weer een tijdje geleden dat ik iets
horloge-gerelateerds heb aangeschaft. Het meeste
geld wordt tegenwoordig meteen doorgesluisd naar
de rijles-boer, maar zo de afgelopen tijd had ik
daarnaast gelukkig weer een stapeltje bij elkaar
kunnen sparen.

Nou goed, na m’n examens zou er dus een nieuw
horloge mogen komen. Eigenlijk zat ik richting
seiko duikers te denken of iets anders robuusts
waar ik deze zomer de blits mee zou kunnen maken.
Het liefst met oranje accenten, want veelal draag
ik wel iets oranjes. Maar echt specifieke plannen
had ik nog niet aangezien ik eerst m’n examens
moest doorstaan van mezelf,… dat is 'helaas’
niet gelukt.

Vorige week werd ik er op geattendeerd dat iemand
een horloge waar ik al een tijdje in
geïnterreseerd was wilde verkopen. Ik heb meteen
contant gezocht en binnen een dag had ik het
horloge al in ontvangst kunnen nemen! Eerder dan
de examens voorbij zijn heb ik nu dus een horloge
voor na de examens…

Omdat ik mezelf toch nog een beetje tegemoed wil
komen heb ik besloten hem vanaf vrijdag pas echt
te dragen (donderdag is m’n laatste examen) maar
niet op vergeet-examen-bier-feestjes aangezien het
niet zo’n daily beater als een seiko is geworden.

BULOVA "'ROYAL OAK"
http://i969.photobucket.com/albums/ae175/JWSaurwal
t/Bulova%20Royal%20Oak/IMG_1298.jpg

Met z’n 36 mm. is het qua formaat een mooi
bescheiden horloge. Ik vind het een rete-sjiek
ding en vind hem hartstikke gaaf! Wat ik vooral zo
mooi vind aan deze Bulova is het prachtige
contrast tussen de glimmend gepolijste delen en de
matte delen! Zoals ik zojuist heb gemerkt is het
erg lastig om dat mooi op de foto te krijgen.

http://i969.photobucket.com/albums/ae175/JWSaurwal
t/Bulova%20Royal%20Oak/IMG_1297.jpg

Het horloge zit echt hartstikke mooi in elkaar en
is in een prima staat! Als ik zo de foto’s terug
kijk lijkt het alsof de band heel erg rommelig
zit, maar dit was me ‘in het eggie’ nog niet
opgevallen. Maargoed het is dan ook al een oud
horloge, ergens rond de jaren 70 werd deze
geproduceerd (toch?). Jammer dat er zo weinig over
bekend is. Het schijnt in ieder geval niet zomaar
een slap aftreksel van de Royal Oak te zijn. Als
het goed is heeft Bulova net als AP de licenties
gekocht van Gerald Genta, maar daar is dus weinig
over bekend. Ik heb zelfs wel eens gehoord/gelezen
dat deze er eerder was dan de AP. Heeft iemand
hier misschien meer informatie? Als iemand hier
een Audemars Piguet Royal Oak van 36 mm. in staal
heeft zou ik deze er graag eens naast leggen. Ik
ben bijzonder benieuwd of we veel verschillen
zullen ontdekken!

Alleen voor de foto’s heel eventjes om de pols:

http://i969.photobucket.com/albums/ae175/JWSaurwal
t/Bulova%20Royal%20Oak/IMG_1309.jpg

http://i969.photobucket.com/albums/ae175/JWSaurwal
t/Bulova%20Royal%20Oak/IMG_1305.jpg

http://i969.photobucket.com/albums/ae175/JWSaurwal
t/Bulova%20Royal%20Oak/IMG_1299.jpg

Proficiat en veel suc6 met je examens! Gauw in de kast, en snel doorleren! :wink:

Over de verschillen, zit em wat in de afwerking. De band is wat strakker op de AP. De zijkant van je kast heeft glimmend randje. Zie niet heel duidelijk of de Bulova 't ook heeft. Volgens mij had de AP dat ook op de band. Verder hebben de zijkanten van de tussenstukjes van de band op de AP ook gepolijste randjes. Verder heeft de AP lume, zelf op het verticale stukje van de ‘P’. Mooi detail, zij het niet dat de lume wat magertjes is.

Gefeliciteerd, mooie aanwinst. En succes met de laatste examen-loodjes!

Mooi horloge. Ik heb nog even nagedacht over de Quartz versie die hier laatst werd aangeboden, maar er uiteindelijk vanaf gezien :wink:
Veel draagplezier gewenst, en succes met de laatste dagen van de examens (tu)

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst hoor, ben stiekem een beetje jaloers! Ben hier ook nog wel eens even naar op zoek geweest (zonder succes).

Nooit meer wegdoen zou ik zeggen, en zo wel… Dan lees ik het graag! :smiley:

Hoi,

FELI!

Strak en toch heel klassiek.
Mooi.

Groet,
Elf.

Heel mooi strak en minimalistisch design. Tophorloge!

Bedankt voor de reacties allen!

@ Schmeink:
Dat heb ik alleen in een advertentie gelezen van een overpriced exemplaar. Maar als 't zo is dan is het natuurlijk wel gaaf!

@ floris:
Haha mooie uitleg! Ik heb me er ook eens in verdiept dus ik begrijp wat je bedoelt, leuk systeem is dat.

@ Marnix.moed:
Bedankt voor de info. Wat me ook opvalt is de afstand tussen de kleine schakeltjes van de band. Bij de AP lijkt hiertussen iets meer ruimte
Te zitten. Overigens, de verschillen die jij opmerkt zijn dat verschillen met het eerste Royal Oak model van AP of met de latere versies? Wat me opvalt aan de latere versies is dat de lunette een stuk forser en minder stijlvol is geworden.

@ JTrapman:
Ik heb ook interesse in de Quartz varianten van Floris getoond, maar ik gaf aan toch voor de automatische te willen gaan. Dankzei hem heb ik deze kunnen overnemen!

@ Eddy C:
Voorlopig gaat deze zeker nog niet weg! Maar mocht het om wat voor reden ook er wel van komen dan sta je op de lijst met geïnteresseerden ;).

JeéWeé Schreef:

@ Marnix.moed:
Bedankt voor de info. Wat me ook opvalt is de
afstand tussen de kleine schakeltjes van de band.
Bij de AP lijkt hiertussen iets meer ruimte
Te zitten. Overigens, de verschillen die jij
opmerkt zijn dat verschillen met het eerste Royal
Oak model van AP of met de latere versies? Wat me
opvalt aan de latere versies is dat de lunette een
stuk forser en minder stijlvol is geworden.

Graag gedaan. Ik ken iemand de een nieuwe versie heeft. Niet de Jumbo, maar net eentje ervoor. Afwerking is echt subliem.

Hoi,

Fantastisch mooi ding, en perfect qua maat voor jouw pols!
Veel succes met de examens, en ik hoop dat je het red.

Veel plezier met deze heel fraaie aanwinst,

Groet,

Nico.