Exclusieve horloges, betaalbaar. Géén Rolex s.v.p.

https://www.encyclo.nl/begrip/exclusief

https://www.encyclo.nl/begrip/betaalbaar

4 likes

Alles is relatief bedoel ik ermee te zeggen :smile:

2 likes

Wie zegt dat exclusief en betaalbaar niet samen gaan. @Michael was me al voor. Maar lees dit mooie topic eens.
Minder bekend: FOSH uit Canada. Ultieme bandenswapper!

5 likes

Maar ik zie eigenlijk niet wat daar exclusief aan is. Ze hebben misschien een kleine afzet, maar wat mij betreft ziet het er vrij ‘standaard’ uit. Een kleine oplage is voor mij niet exclusief als het hetzelfde is als de rest.

Lekker bijdehand :smile:

1 like

Ik ben zo gelukkig! Na de Ketelaars heb ik straks ook de FOSH!!

@Michael daar moet ik idd een heel goed NA review over schrijven! :joy:

6 likes

Komt de FOSH eindelijk ?
Een Droom wordt Werkelijkheid !
Gefeliciteerd !

3 likes

Oh yeah, lekker neef.

Exclusief, semi betaalbaar.

Klopt. Zie je dagelijks voorbij komen!

Dumet?

2 likes

Ja, exclusiever vind je niet. Nog geen enkele eigenaar!

8 likes

Dit horloge heeft toch helemaal niks te maken met wat topic starter vraagt.:roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

Erg mooi…

Alleen de FOSH springt er echt uit, qua exclusiviteit, helaas is deze nu ohpf… nèt te laat

1 like

Jawel joh…een monochroom Damasko is enorm exclusief.

2 likes

Probeer er maar aan een te komen.
Er is 1 exemplaar in Nederland en daar is om gevochten. Bijna net zo veel besproken als een gemiddelde Rolex.

2 likes

Nog geen jaar later werd het merk (dat uit 2006 stamt) overgenomen. Nog steeds wel in handen van liefhebbers, maar alles is groter geworden: de prijzen, de oplages, en ook de diameters.

Ik vond de vorige modellen fraaier. Destijds had je bv. voor rond de €800 een mooie handwinder in de Jazz serie.

image

Of iets exclusiever met een oplage van 30 stuks, voor €1500 iets in de Elementum serie. Te duur voor een ETA? Misschien, maar alle onderdelen buiten het uurwerk gemaakt in Polen en met zorg geassembleerd in een Pools stadje waar ik een persoonlijke band mee heb.

Misschien wat te eenvoudig voor velen, maar dankzij de oplage wel vrij exclusief (heb er bv. nooit een kunnen bemachtigen) en destijds redelijk betaalbaar.

5 likes

Tjonge.

Zijn er ook mooie exclusieve betaalbare horloges?!

:v:

@Rene1 Bedoel je met exclusief iets aparts? Dus niet qua complicatie of prijs of limited exclusief maar meer iets geinigs?

Want alle getoonde modellen zijn in mijn ogen niet exclusief… :sunglasses:

1 like

Vandaar mijn vraag wat de definities zijn van betaalbaar en exclusief :roll_eyes:

Voor de één is €5.000 betaalbaar, voor de ander niet. Voor de één is zeldzaam hetzelfde als exclusief enzovoort. Hier gaan we denk ik niet uitkomen.

1 like

Ja zeg, ik ga die linkjes niet nog eens plaatsen hoor…

1 like