Exclusieve webshop voor horloges opzetten

Voor een business case die ik moet uitwerken wil ik de lezers van dit forum om advies vragen.

  1. Waar moet een e-commerce site van horloges aan voldoen?
  2. Wat kan U doen besluiten om horloges via e-commerce te kopen?

Ik ben hier op het horlogeforum en ik denk dat jullie me een algemene indruk hierover kunnen geven.

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen/willen geven die ik voor deze case uitwerking kan gebruiken.

Alvast bedankt,

Marijke

  1. Lage prijzen. Goede betaalmogelijkheden (Ideal)
  2. De prijs…

Zijn toch wel inkoppertjes hoor. :wink:

Als je deze vragen voor een case gebruikt, mag ik dan toch eens vragen wat voor opleiding je volgt? En in het kader van welk vak je deze case moet maken?

  1. Mooie strakke duidelijke en overzichtelijke site. Duidelijke en vergrootbare foto’s die groot genoeg zijn om de details te zien. Het liefst ook meerdere foto’s van de verschillende kanten. Genoeg info voor elk model.

Goede betaalopties zoals iDeal.

  1. Prijs, professionele site, voorwaarden, service, reviews van andere kopers, communicatie met de klant.

Hoi Paul

Deze case moet ik uitwerken voor de Zibb business challenge 2008. Ik ben 1 van de 8 finalisten en moet in deze Brain Battle ronde de case van 1 van de andere finalisten uitwerken.
Aangezien ik niet weet wat er voor de horloge (sieraden) liefhebbers nodig is om zijn aankopen niet in de winkel maar via de e-commerce mogelijkheden te doen heb ik deze vragen op dit forum gepost.

Ik hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord zoniet dan hoor ik het graag.

rickie

  1. Mooi zijn, volledige info bieden, betrouwbaar zijn/ogen ;), uniek aanbod (niet weer zo’n 13 in een dozijn), prijs moet goed zijn, officieel dealer zijn met echte fabrieksgarantie… ik kan er vast nog wel een paar verzinnen.
  2. Prijs.

Maar een vraag terug, gaat het om een exclusieve webshop of een webshop in exclusieve horloges? Het eerste bestaat namelijk niet meer sinds de tweede zijn virtuele deuren opende en het tweede kan alleen als je geen officiële dealer bent want exclusieve merken verkopen niet online.

Goedemiddag Henrik

Bedankt voor je reactie.
Even over je vraag.
In ga voor deze business case er vanuit dat het om een site gaat die een luxe juwelier wil ontwikkelen om e-commerce activiteiten op te zetten.
De juwelier wil zich onderscheiden in een aantal vlakken, maar de vraag is hoe. Vandaar mijn vraag op het forum.

Ik denk dat de klanten van een luxe juwelier liever naar de winkel komen om hun exclusieve (en dus dure) horloges te kopen cq in ontvangst te nemen. Dat heeft ook te maken met de persoonlijke relatie met de juwelier die bij de verkoop van echt luxe horloges (die echt ‘ietsje’ meer dan 1000 Euro kosten) van zeer groot belang is.
Hoe je deze potentiele kopers met een website zover kunt krijgen?? Geen idee:)

Dank voor je antwoord, Marijke. Ik geloof dat jij een lastige case aan je fiets hebt hangen! Henrik heeft al kort en duidelijk uitgelegd waarom. :frowning:

Ik denk dat ook snelheid een heel belangrijk issue is.
Vandaag bestellen, morgen in huis.

Bas

Wat mij over de brug zou halen is

1 de prijs, als je even duur bent dan de AD op de hoek kan je het zowieso schudden
2 betrouwbaarheid wat er gekocht wordt, wordt ook geleverd
3 overzichtelijke sites met real pictures waarop alle details zichtbaar zijn
4 snelheid van leveren
5 het correct beantwoorden op de vragen van de potentieêle klant
6 vriendelijk blijven ongeacht of jij een vraag dom vindt of niet
7 garantie
8 eventueel service en onderhoud garanties.
9 eventueel aanbieden van overname uurwerken en dus een 2de handshoekje.
10 makkelijke betaling.
11 verzending in fatsoenlijke dozen tegen een schappelijk tarief beter nog mss onder rembours
just my 2 cents uiteraard.

Mocht je bovengenoemde site toevallig ooit tegenkomen post dan aub de link hier.
DAn hoeven we niet meer internet af te struinen naar een koopje :wink:

ik weet het eric het zal een utopie blijven maar hoop doet leven nietwaar

Ik gok dat deze casus gaat over Ace juweliers die online willen.

Goedenavond Robert,

Dat klopt. Ik ben 1 van de andere 7 finalisten. Ik moet deze keer de case van Ace juweliers uitwerken. Vandaar mijn vraag hier op het forum omdat ik het advies van horlogeliefhebbers op prijs stel.

Gelukkig hebben verschillende personen hier op het forum suggesties aangedaan die ik in de uitwerking mee kan nemen.