Allereerst mijn oprechte excuses dat ik hier in eerste instantie binnen ben komen stormen, het forum bombarderend met vragen, en mijzelf nog niet heb voorgesteld. Bij deze;
Silvester, 31 jaar, geboren en getogen in omgeving Den Bosch, vader van een zoon en dochter, al jaren horloge-boeken lezend en kweilend tegen etalages van juweliers. Inmiddels al een paar klokkies van allerlei pluimage in bezit, voornamelijk van mode- en plak-merken als D&G, TW steel en invicta. We moeten allemaal ergens beginnen, toch? De pret en trots was/is er niet minder om. Allereerst horloges beschouwend als verlengstuk van mijn outfit, nu meer geïnteresseerd in het horloge opzich en de techniek erachter. Dezelfde boeken weer tevoorschijn gehaald en in een ander daglicht aan het lezen. Het moge duidelijk zijn: wijsheid komt met de jaren … Of niet. Ach wat zou t ook. Zoals gezegd we moeten ergens beginnen. Iets moet deze hobby triggeren, dat is bij mij net als bij vele begonnen met ‘mode-klokkies’. Wat zou t ook, sommige van mijn horloges zijn nog steeds fraai, interessant of koesteren een mooie herinnering.
Maar nu ben ik met dus verder aan het verdiepen; in de techniek, oorsprong en heritage van merken, en wat vind ik nu eigenlijk echt mooi… Ook nog over X jaar. Welk horloge is mij nu een investering waard?!
Op dit moment neig ik naar een duiker of dresser. Zoals de Longines Hydro Conquest, de Tissot PRC 200, Oris Aquis of Edox Delfin day/date. Ik ga ze binnenkort live bekijken en me verder oriënteren. Suggesties zijn welkom, maar voor nu alvast bedankt voor jullie aandacht, hulp en adviezen.
Welkom hier! Veel plezier op HF en ik wens je veel kennis en ontwikkeling (die je in jouw leuke intro al terugziet) toe.
In Den Bosch heb je inderdaad genoeg etalages om tegenaan te kwijlen; heb er een paar jaar gewoond en wat een heerlijke stad is dat!
En in antwoord op jouw oproep: begin niet te duur zodat je nog kan experimenteren en voor een duiker kan een Seiko skx007 niet in die doos ontbreken en de Seiko sarb065 cocktail time is een hele chique en betaalbare dresser.