Executive

Iemand bekend met dit merk?
Ben op zoek naar een nieuw horloge en kwam hier toevallig op uit.

Zitten een aantal mooie modellen tussen voor een schappelijke prijs.

https://executive-watches.com/models/

Heb ze ook gezien, lijkt een plakmerk te zijn.

Er zullen er maar weinig bekend mee zijn. Alles schreeuwt plakmerk a la Earnshaw of ander W2D spul. Maar ik kan het ook mis hebben. Lijkt me onwaarschijnlijk, maar het kan.

1 like

W2d spul inderdaad. Als je het leuk vind gewoon kopen, maar verwacht er niet teveel van.

Dit zijn speciale horloges voor het senior management!!!
Hence the name executive :sunglasses:

1 like

100% Plakmerk

ach daar is op zich niets mis mee als er goede uurwerkjes inzitten.

En dan rest de vraag hoe je dat kan weten :wink:

Tjsa,
De informatie op die website is niet bepaald overweldigend.
Ik zal er eens een mailtje aan wagen…

Ik zag hem hier niet tussen staan:

Heb ondertussen dankzij dit forum al heel veel bijgeleerd. :wink:
Via de search vond ik niets terug van dit merk.

alvast een autoreply van: Aion Time support info@aiontime.zendesk.com

Bij mijn Earnshaw staat het caliber in de gebruiksaanwijzing. Probeer die dus te downloaden.

Grtz
Harold.

Ben op zoek naar iets in de stijl van dit:
Citizen Eco-Drive World Chronograph A-T Watch

Liefst automatisch en liefst onder €300.

Seiko werd mij in een andere topic aangeraden maar de goedkopere modellen zijn iets te eenvoudig.
Vanaf ik iets zie voor een mooie prijs wat er goed uitziet, blijkt het een plakmerk te zijn. :smiley:

Vervelend om te zeggen, maar automaat met chronograaf voor € 300,00 gaat heel erg lastig worden.
Je kan trouwens 1000x beter de Citizen kopen dan de ExecutivE.
Met die Citizen is trouwens zo al echt niks mis mee.

3 likes

Ik wou net hetzelfde zeggen als @Thieuke

En kan aan mij liggen maar is de citizen niet in je prijs categorie?

2 likes

Het kaliber zegt nog weinig over de kwaliteit. Ze bestaan namelijk in verschillende kwaliteitsniveaus, meestal aangeduid met lettters (AAA-AA-A-B-C). Net zoals ETA verschillende niveaus heeft. Maar bij ETA weet je dat het voldoet aan hun normen. In dit geval kan het prima zijn, maar ze kunnen even goed zonder smering zijn gemonteerd etc. Je hebt geen idee.

2 likes

Bovendien kan elke horlogemaker een willekeurig automatisch, handopwind, quartz of solar powered en weet ik het allemaal niet meer, en daar een eigen movementnummer aan geven.

Mijn Oris heeft ook een mooi eigen kalibernummer gekregen, maar blijft gewoon een Sellita SW200 met rood gewichtje…

Die Citizens stond op 700$ :smiley:

Maar ga de andere modellen ook eens bekijken.

Is een Certina Chrono (die van o.a. Outlet Roermond) niet iets voor je??

Of zoiets bijvoorbeeld:

Ik noem maar wat he

1 like

Dat is inderdaad de stijl waar ik naar op zoek ben. (enkel iets andere kleuren nog maar het komt heel dicht in de buurt)
Zal daar eens wat meer van opzoeken. :slight_smile:
En anders verhoog ik mijn budget een beetje, ben van plan er toch aardig wat jaren mee te doen.

Dat staat toch gewoon op hun site? Er zit een Seiko VD50 movement in. Opzich prima, maar niets speciaals.