Exit Non America's Cup...... Toch maar een America's Cup

Nou, de kogel is door de kerk! (spreekwoordelijk)

De Non America’s Cup heeft onderdak gevonden bij een forumgenoot en vandaag ben ik overgegaan tot de aanschaf van een America’s Cup chrono. En dat was niet eens de bedoeling…:~

En eigenlijk zocht ik ook nog een andere kleur dan ik gekocht heb. En toch zó blij! Eerst de blauwe ‘standaard’ Seamaster Chrono gepast. Daar kwam ik tenslotte voor. Prachtig horloge maar de typische Seamaster band zit niet echt lekker aan mijn pols. Die valt als het ware ‘open’ waardoor ik op de zijkant kant. Dat ging het dus niet worden. Snel wat boeken erbij en wat andere modellen uit de kast vol lekkers (bij William Wien) getrokken…

En toen, toen was ie daar… de Omega Seamaster Racing Chrono America’s Cup oftewel de ref 2569.50.00 om in Omega termen te spreken. Maar laten we eerlijk zijn; “Mijn Omega 2569.50.00” bekt toch minder lekker dan “Mijn Omega Seamaster Racing Chrono America’s Cup”. Hij leek te groot met 44mm diameter maar hij past perfect. Dit is wat ik zoek was het eerste dat me te binnen schoot en iedere keer als ik kijk weet ik weer wat ik miste bij de Non America’s Cup.

Dus, nu maar weer een flinke tijd sparen. En ik weet al waarvoor…:smiley:

Net maar even snel wat foto’s geschoten! Niet echt lekker fotoweer met die felle zon maar nu stonden de wijzers in ieder geval redelijk.

Prachtige uitvoering, een sieraad om te dragen!
Veel plezier ermee.

Jack

Absoluut een hele vette!! Proficiat!!

hans

Mooi, maar als ik heel eerlijk mag zijn vond ik die witte toch beter.
Hopelijk zien we hem snel terug. :smiley:

Echt geweldig mooi, gefeliciteerd en ben wel een klein beetje jaloers…

Eric

Mijn beste,

Proficiat met deze formidabele aanwinst.
Dit horloge getuigt van een solide vervolmaking van het begrip ‘Meesterlijk Uurwerk’, namelijk:
“voorbeeldig in zijn soort met blijvend gezag“.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit uitblinkende horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Een beauty, congrats!

YES! Dit is een nog mooier horloge dan die Seamaster (tu)

Vraagjes:

Wat is die functie van die 5 cirkeltjes onder 12 uur?
Wat voor caliber zit hier in?

Veel draagplezier!

mooie verbetering (tu)

Erg mooi, al moet ik zeggen dat ik ook erg gecharmeerd was van die andere…ik hoop dat je hier langer plezier aan beleefd;)
@2006, hieronder een stukkie tekst uit omgega handleiding, echter gaat het hier over duiken maar volgens mij worden die bolletje ook gebruikt als soort countdown meter bij zeilen…zodat je snel kunt zien hoeveel tijd er nog is voordat het startschot luidt. Zo kun je de boot optimaal manouvreren voor de start.
Apnea function (calibre 3601)
In addition to the hours and
minutes hands, this movement
has an indicator that displays the
elapsed time of a dive. This indicator
operates simultaneously
with the chronograph seconds
hand. Each circle on the display
corresponds to 1 minute.
Before a dive, the chronograph should be started. O nce the 7 circles
on the display have changed to red, this means that 7 minutes have
elapsed. O nce the red colour has disappeared from the 7 circles this
means that 7 more minutes have elapsed.

Dat heb je snel gedaan ;). Een heel mooi chrono model, veel plezier ermee.

hcptdg Schreef:

Absoluut een hele vette!! Proficiat!!

hans

Dank!

De andere is naar een forumgenoot hoor dus die blijft wel in de ‘familie’.

Marc-B1 Schreef:

Mooi, maar als ik heel eerlijk mag zijn vond ik
die witte toch beter.
Hopelijk zien we hem snel terug. :smiley:

‘Die witte’ is wel een beetje kort door de bocht voor een mooie Seamaster met een witgouden bezel… :)o

2006 Schreef:

YES! Dit is een nog mooier horloge dan die
Seamaster (tu)

Vraagjes:

Wat is die functie van die 5 cirkeltjes onder 12
uur?
Wat voor caliber zit hier in?

Veel draagplezier!

Ik ben geen kenner op dat vlak maar dat is voor het zeilen. Volgens mij iets om optimaal klaar te zijn voor de start.

Een snelle google:

Sailboats don’t do well from a standing start, so for 30 minutes or so the boats will sail around behind the starting line. There is usually a horn or bell signal which will be the signal that the race will start in 5 minutes. That’s when you start your yacht timer. The objective is to sail around in such a fashion so that you are at (and not beyond) the starting line headed in the right direction when the gun is fired that signals the start of the race. Since you are generally dealing with the sails and the tiller at this time, the blue orbs changing to red is easier and quicker to read than a little minute counter hand.

Er zit een Omega caliber 3602 in. Die is gebaseerd op een ETA 2892-A2, met een Dubois Depraz 2027.

http://www.horloge.info/artikel/-zomer-Regatta-horloges/63

Deze is ook wel heel erg mooi (tu)
Gefeliciteerd, en veel plezier ermee.

Groeten,

Martin

mooi hoor ben er even stil van.B)-

oscar Schreef:

mooi hoor ben er even stil van.B)-

Dat herken ik wel, ik kijk er meer naar dan nodig is om te weten hoe laat het is…

hihihi straks krijg je staar maar laat je niet weerhouden om ervan te genieten een kunstlens is tegenwoordig snel geplaatst.B)-