Exitwatch?

Als ik de term goed begrijp is een exitwatch een horloge dat je als allerlaatste koopt voor in je collectie. Hierna is het klaar en dit moet dus ook een heel bijzonder horloge zijn (de Holy Grail als u wilt).

Ten eerste; klopt mijn beschrijving zo?

Ten tweede; wat zou jóu Exit-watch zijn? En natuurlijk ook even vermelden waarom. :wink:

Ik geloof niet dat er voor mij een exitwatch bestaat. Ik kom altijd wel weer iets anders tegen dat me prikkelt. Zo wil ik best nog wel eens iets van IWC aanschaffen. En een Navitimer zal er ook nog een keer komen.
En dan zie je hier weer een leuke vintage, en daar weer iets leuks, enz…

Inderdaad een exit watch is eigenlijk een horde op weg naar de volgende…

Kan me net als voorgaande posters niet voorstellen dat er ooit en exit klok zal komen tenzij ik direct na aanschaf het loodje leg. Op het moment dat ik iets heb aangeschaft ben ik alweer bezig met de volgende (erg irritant zeker aangezien het budget dan meestal alweer op is…)

Mijn “Exit Watch” is het horloge dat de begrafenisondernemer van m’n pols zal halen … waarschijnlijk écht de “laatste” aanwinst dus… :smiley:

Met Lugubere Groeten,

Morse.

Daar is de gemiddelde horlogeliefhebber cq verzamelaar te onrustig voor denk ik. De lol van het verzamelen is om weer een nieuw item aan die verzameling toe te kunnen voegen. Mijn holy grail is de Rolex GMT Master II met pepsi bezel. Maar die gaat voorlopig het budget nog te boven :frowning:

Haha, met exit bedoelde ik natuurlijk nog niet de exit des levens.

Misschien had ik de vraag anders moeten formuleren;

Wat is dan jou Holy-Grail? Met wel horloge zou jij tevreden kunnen zijn de rest van je leven. (daarnaast mag je dus gewoon je huidige collectie houden en eventueel uitbreiden) Welk realistisch betaalbaar horloge heeft voor jou die ene X-factor.

Voor mij bestaat er geen exit watch.

El penumbra Schreef:

Voor mij bestaat er geen exit watch.

idd, voor mij ook niet. :smiley:

Er is voor mij ook geen exitwatch. Zodra ikl mijn holy grail heb gevonden wil ik een paar weken daarna al weer een andere. Ook ik ben een fan van de Rolex sub en GMT master. Ik moet echter wel heel veel geld over hebben om er een aan te schaffen. Ik koop liever 10 horloges van 500 euro dan één van 5000.

Ik ga voor de Seadweller.
Waarom?
Mooi, tijdloos, klassiek, sportief, netjes, casual en door z’n waterdichtheid en robuustheid is het nooit nodig om hem af te doen.

Dan zonder batterijtje want die ontploft in de oven :slight_smile:

Als ik op vakantie in het buitenland ben dan móet ik gewoon een horloge kopen. Anders kom ik de grens gewoon niet over :smiley:
Dat is voor mij dus een exit watch hahaha

Ik begrijp wat je bedoeld. Het ligt in de “planning” om ooit nog is een rolex datejust of explorer of submariner aan te schaffen. Hoewel ik die nieuwe Milguass ook wel mooi vind…eh…voor mij geen exit-watch dus :slight_smile:

Zonder enige twijfel: Seiko Springdrive Moonphase.

Perfect afgewerkte maar toch ingetogen toptechnologie.

Ik heb een wish-list die tot ik op dit forum kwam uit een paar horloges bestond.
Eén ervan is vervult(Steelfish) en de lijst is alleen maar langer en langer en langer geworden:D

gr Ron

Ik heb ook een Holy Grail horloge die ik ooit wil bemachtigen.
Maar dat is geen 1 horloge maar 2 horloges die ooit echt komen.
En dat zijn de Breitling Chronomat B01 en de Jaeger-LeCoultre - Master Compressor Diving Pro Geo.B)-
Gr tim

Nu gaat iedereen er van uit dat wij allemaal verzamelaars zijn, maar dat is niet zo.

Ik zal geen horloges kopen als verzamelobject om in de watten te laten liggen.

Maar als je toch een liefhebber bent kan ik mij voorstellen dat je een exitwatch zoekt of wenst
dat kan een een bepaalde collectie zijn, een erg duur horloge of misschien wel een erg moeilijk te krijgen horloge.

Ik denk zelfs dat bijv. de oprichter hier wel wat horloges scoort (per ongeluk) waar anderen jaren naar zoeken of voor sparen.

Gelukkig houden zulke mensen soms ook wel weer een opruiming.

Maar ik heb er zelf geen, als ik (in mijn ogen) voldoende horloges heb, zou ik er misschien nog een mooie uit mijn geboortejaar bij willen hebben.
Maar zover ben ik nog niet.