Knap werk zeg. En wat een heerlijk uitgebreid verslag met foto’s.
Ik gebruik dit spul voor het interieur van onze auto en voor schoenen. Ook kleurloos maar door de vettige aard kan wat meer open leder wel wat donkerder worden lijkt me.
Heel mooi , knap gedaan, ik snap nu waarom horlogebandje soms nog duurder dan een horloge zijn.
Veel werk zo te zien, het resultaat mag er wezen
Betekend het ook dat je van horlogebandjes een koffertje kan maken.
Dank je wel!
Theoretisch moet dat kunnen… Heb je wel een héééleboel horlogebandjes nodig
Wat een schitterend geschreven project. En wat ook een mooi resultaat. Geeft mij inspiratie om ook ergens aan te beginnen. Dankjewel voor je post!
Fantastisch Lex! een heel mooi bandje geworden en een heel goed verslag, heel fijn om te zien en te lezen, hartelijk dank.
Leuk om te lezen met een prachtig resultaat
Super mooi verhaal, project en super resultaat. Wat staat die band gaaf zeg.
Het is een grote koffer. maar helaas, dat sluitwerk wat aan de deksel zat is in de eerste sloopronde mee de afvalzak in gegaan. Met half sluitwerk sluit er nog weinig.
OK, jammer maar helaas.
Bedankt voor de interessante uiteenzetting, erg leerzaam!
Of je maakt een héééél klein koffertje
Wat een super tof project. En stimulerend voor andere horloge liefhebbers! Dank
Even een vraagje over je opmerking dat gewone bisonkit niet zou werken. Smeer je wel beide kanten van het leer in en laat je dat eerst opdrogen?
Mijn opa verzoolde altijd van de hele familie de schoenen, waaronder ook leren schoenen. Mijn vader was meubelmaker en heeft heel wat leren feautuils en banken gerepareerd en moest ook regelmatig leer lijmen. Beide gebruikten daarvoor bisonkit. Opa op kleine schaal uit de tube en pa uit grote industriële verpakkingen.
Dus om dan te lezen dat bisonkit niet plakt, vind ik opvallend.
Groet,
Meindert
@mhsprang
Dank voor je advies, Meindert.
Jazeker!
Dat snap ik. Maar ik heb het hier over de hechting van leer op leer (met de ruwe zijden tegen elkaar).
Gewone (bruine) Bisonkit plakt ook wel, maar de hechting van de transparante Bisonkit is naar mijn ervaring groter/beter.
Getest: twee stukjes leer met bruine Bisonkit op elkaar geplakt trek ik na een dag drogen vrijwel zonder beschadiging weer los. Als ik stukjes van hetzelfde leer verlijm met blanke Bisonkit krijg ik het met geen mogelijkheid meer van elkaar af zonder het leer stuk te scheuren. Dus… proefondervindelijk…
Schoenzolen zijn toch iets anders dan leren (horloge-) bandjes of -riempjes, denk ik.
Heel leerzaam en prachtig geworden Lex!
Maar zie ik nu het gaatjesdeel aan de twaalf en de gesp aan de zes?
Nee! wat je ziet is een spiegelbeeldige foto. Gebeurt soms in mijn opmaak programma en dan zie ik dat af en toe niet.
Boven: Montage is correct. Onder: foto is fout!
O, ja ik zie het! Maar ik had wel goed opgelet hè !