Ik heb aan een tijd in mijn hoofd om een eigen stoffen wijzerplaat te maken.
Naar aanleiding van de progressie tot nu toe heb ik de volgende vragen en lessen.
Lessen:
- Het leuke lichtspel van een ruwe zijde met contrast draad verdwijnt nogal als je het helemaal plat dwingt
- Ik moet beter letten op de weefrichting bij het plaatsen op de Baseplate
- Er is zoiets als te lange wijzers (oeps); ik vind deze vorm wel heel geslaagd.
Vragen:
- Wat denken jullie? De weefrichting horizontaal, vertikaal, of onder 45° t.o.v. het horloge?
- Zou het de moeite zijn om een bijpassende strap te maken in dezelfde stof? (Met wat hulp van mijn vrouw)
- Is het wat qua textuur van de zijde? Ik zal binnenkort eens naar de textielwinkel om wat (nou ja heel veel) opties te bekijken. Ik overweeg ook fijn gewoven linnen, gabardine, of dunne neopreen (naast natuurlijk andere grove zijde).
- Heeft iemand nog suggesties voor passende applied markings? (Ik zat te denken aan zilver gesneden met zo’n desktop snij machine, omdat mijn vriendin er eentje heeft)
- Andere gedachten hierbij?
Nu liggen hier in huis nogal veel stoffen vanwege de hobby van mijn partner. Hieruit heb ik uiteindelijk een mooie dieprode ruwe zijde gekozen met groene contrast draden.
Hieronder volgen wat foto’s van het process en het eindresultaat.
Lijmen
Gesneden en op nh38 uurwerk
Oeps!