Ik heb altijd gezegd dat ik geen bandenswapper ben. Natuurlijk heb ik wel eens een bandje vervangen maar dan meer uit nood.
Ooit, op de inkoopactie-Invicta via het forum heb ik die op rubber gezet en eigenlijk voornamelijk zo gedragen.
Maar mijn uitgangspunt is steeds geweest, het horloge vooral te dragen zoals ik het heb gekocht, dus in de originele staat/samenstelling zoals die uit de winkel kwam.
Ik ben mij er van bewust dat dit een beperkte denkwijze is, alleen al omdat diverse horloges al in verschillende samenstelling worden verkocht ik de winkel en een keuze voor iets niet direct afkeur van iets anders hoeft te betekenen, maar slechts een voorkeur.
Ondanks die houding en denkwijze, heb ik hier en daar wel eens een poging gedaan tot een wissel, niet altijd met het gewenste effect. Dus ik heb wel een paar verschillende (eigenlijk nog nieuwe) banden in mijn bezit.
Vandaag zijn daar nog 11 banden bij gekomen, nadat ik er vorige week ook al 2 had gekocht.
Hoogste tijd dus om eens wat te experimenteren!!
Het eerste horloge dat daaraan ten prooi is gevallen, is mijn Edox C1.
Hier nog op de originele stalen band:
Vervolgens een eerste wissel naar een siliconenband:
Wat mij betreft verrassend leuk resultaat.
Vervolgens een wissel naar een ‘alligator embossed’ band, in donker grijs met wit stiksel:
Die vind ik toch ook zeker niet vervelend.
Door naar een ‘artisan leather’, waar ik hoge verwachtingen van had:
Dat was voor mij een teleurstellend resultaat.
Door naar de volgende, lage verwachting maar niet geschoten is altijd mis:
Ook niet geslaagd.
Desalniettemin 2 van de 4 voor herhaling vatbaar.