weet het natuurlijk niet zeker, maar vraag me dan af wat voor fabrikaat basis-uurwerk ze hiervoor gebruikt kunnen hebben? uit de 70-er jaren? kunnen er niet veel zijn, en ik herken het niet…
ik ben geen expert, maar een uurwerk zo ombouwen/namaken om in een nepper te plaatsen lijkt me heel eerlijk gezegd uitgesloten.
Een slimme nepper zou natuurlijk een uurwerk kiezen dat een beetje op het origineel lijkt, en graveert er dan het dure merk in, maar meestal is het basisuurwerk een goedkoop 13-in-een-dozijn kaliber en herken je het vrij makkelijk.
Het uurwerk lijkt me trouwens meer van belang dan de wijzerplaat, in het verleden had men niet echt zoveel moeite met het her-opmaken van een plaat, als het er maar weer een beetje netjes uitzag was het al snel OK…
Ben eens met Paul,en om een horloge merk of type te vervalsen moet een groot afzetmarkt en vraag naar zijn zo als met Rolex geval is.
Ik ben zo goed als zeker en overtuigd dat PP echt is, en zij makten soms ook wat minder kwalitatief werk eind jaren 60/70 met instapmodellen.
Paul K Schreef:
weet het natuurlijk niet zeker, maar vraag me dan
af wat voor fabrikaat basis-uurwerk ze hiervoor
gebruikt kunnen hebben? uit de 70-er jaren? kunnen
er niet veel zijn, en ik herken het
niet…
ik ben geen expert, maar een uurwerk zo
ombouwen/namaken om in een nepper te plaatsen
lijkt me heel eerlijk gezegd uitgesloten.
Een slimme nepper zou natuurlijk een uurwerk
kiezen dat een beetje op het origineel lijkt, en
graveert er dan het dure merk in, maar meestal is
het basisuurwerk een goedkoop 13-in-een-dozijn
kaliber en herken je het vrij makkelijk.
Het uurwerk lijkt me trouwens meer van belang dan
de wijzerplaat, in het verleden had men niet echt
zoveel moeite met het her-opmaken van een plaat,
als het er maar weer een beetje netjes uitzag was
het al snel OK…
Die Patek lijkt me ook wel orgineel.
Kijk maar naar de opwindtandwielen, dit heet wolfstand vertanding als ik het goed heb.
Dit zie je alleen in heel dure uurwerkjes.
Die Patek lijkt me ook wel orgineel.
Kijk maar naar de opwindtandwielen, dit heet
wolfstand vertanding als ik het goed heb.
Dit zie je alleen in heel dure uurwerkjes.
Bizar hoe je in 72 uur op verschillende gedachten kunt zitten. Op timezone deelt iemand je mening Diashock.
@ PaulK; ik heb nog steeds geen antwoord op je vraag maar op Timezone liet een collector me weten dat er weldegelijk replica uurwerkjes van dit kaliber in omloop zijn.
Ja, dat is leuk om te lezen.
Hier nog een foto uit het fotoarchief.
Dit is van een PP zakhorloge,het uurwerkje lijkt er veel op, is alleen een stuk groter en is in spiegelbeeld.
Patek maakte vroeger ook niet alles zelf, de ruwe uurwerken kwamen van Le Coultre.
Many thanks for your email.
The movement is certainly made by Patek Philippe. However, in order to be able to give you any information, we kindly ask you to let us know the case number too. Indeed, according to our Company policy, information is only given if the requester is able to give us both the movement number and its corresponding case number.
Hiervan geniet ik met volle teugen . Dit maakt ‘ons’ forum waardevol .
Rolexen met Eta werkjes zijn warempele instinkers .
Een viertal jaar geleden overleed een zus van mij aan kanker . Zij had een gouden Rolex met dito band , gekocht in Antwerpen .
Bezel en band zijn nadien door Rolex in Brussel (ben ik bijna zeker) bezet met diamanten .
Veel bling , heel veel bling .
Zij had me gevraagd om ervoor te zorgen dat het horloge bij een vriendin van haar in de U.K. terechtkwam .
Toen het horloge hier in huis was kon ik het niet laten het even open te maken en binnenin zat … Eta , zoals hierboven maar dan zonder day .
Het horloge is terecht bij haar vriendin maar ik heb er met geen woord over gerept .
Was m’n zus hiervan op de hoogte en heeft ze ons belazerd of heeft iemand haar bedrogen en heeft ze het nooit geweten .