Expert opinion: JLC Geophysic Universal Time of Montblanc Orbis terrarum

Welk van de twee en waarom?

Zag de nieuwe aanwinst van Archie, een PP worldtimer. En ben ik getriggerd om verder te kijken en meer research te doen. Kwaliteit van archie’s filmpjes loopt sterk achteruit.

Ik ben uiteindelijk gekomen tot 2 horloges.
JLC Geophysic Universal time en montblanc Orbis Terrarum.
Waarom weer de montblanc? Omdat ze ontzettend veel waard voor je geld biedt. Montblanc heeft extra complicatie op zitten. Het dag en nacht aanduiding van de werelddelen.

Wat vinden jullie? En eventueel een alternatief?
Nu de plaatjes erbij

JLC

Mont blanc

1 like

Nou, dan vind ik de Breitling mooier :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Een les die ik voor mezelf geleerd heb: koop nooit een horloge voor de complicaties, want dan doe je het uiteindelijk toch niet aan. De JLC dus.
Ben wel fan van Montblanc maar deze is toch wat saai in mijn ogen. Ik vind de Breitling ook mooier :slight_smile:

1 like

Breitling?!?!

Reis je vaak naar andere tijdzones?

Ik denk dat beide modellen kunnen gaan vervelen omdat ze vrij druk zijn. En allebei flink afschrijven.

Zelf zou ik een GMT nemen (Rolex Explorer 2, Nomos Tangomat GMT, …)

1 like

Reis wel vaak naar andere tijdzone, maar daarvoor gebruik ik mijn citizen voor.

Ik vind deze anders en apart.

1 like

2 likes

Of deze Frederique Constant Manufacture Worldtimer

Hou je ook nog een fors bedrag aan wisselgeld in de zak! Wel de blauwe doen, afgesproken? De witte is iets goedkoper maar dat vertel je gewoon aan niemand…

Enige wat mij tot nu toe heeft tegengehouden is de diameter en hoogte…

Grt. Marco

1 like

Deze vind ik minder. Ik vind juist de mee draaiende wereldbol leuk. En ik ben geen fan van breitling

1 like

Archie kun je niet serieus nemen. Natuurlijk weet hij veel van horloges, maar hij is tevens niet goed bij zijn hoofd. Over de keuze tussen Montblanc of JLC kan ik kort zijn: in deze prijsklasse zou ik een echt horlogemerk kopen en dat is JLC. Vind hem ook mooier. Succes!

1 like

Misschien heb je hier nog wat aan (vergeet de VC die kost rond de 40K):

Als ik echt uit deze 2 moest kiezen dan de JLC. Heb ze allebei aan de pols geprobeerd, maar de MB vond ik te dik en ik houd niet van bulky horloges. Van de JLC vond ik de wijzerplaat iets aan de drukke kant (wel schitterend afgewerkt overigens). Ook de JLC heeft een extra complicatie nl. deadbeat second/morte seconde. Erg cool maar kost dan ook bijna driedubbele van de MB

Succes met jouw keuze. PP 5110/5130 blijft toch de referentie, maar helaas onbereikbaar :cry:

2 likes

@haawee Big Thanks. Ga ik lezen. Bedankt voor de tip. Deze had ik nog niet gelezen.

Erg mooie klokken! Het prijsverschil is wel behoorlijk, of is dit tweedehands minder groot? Als je aan nieuw denkt kun je letterlijk de Montblanc nemen en er een mooie JLC master control bij kopen voor dezelfde prijs.

1 like

Van die twee de JLC!

En tja met die Archie gaat het niet zo goed ben ik bang, z’n manische depressiviteit in combinatie met Gilles de la Tourette en een alcohol probleem breekt hem op. Jammer want hij heeft verstand van horloges en de business erachter.

1 like

Goeie tip!!! Montblanc en een jlc master control erbij.:heart_eyes::heart_eyes: klinkt als muziek in mijn oren. :disappointed:

Helaas was ik niet van plan zoveel geld te spenderen.

De prijsverschillen zijn behoorlijk .2e hands komen ze iets dichterbij maar toch wel stevige verschillen

1 like