Experts bij catawiki

Oké, dat is duidelijk , weer wat geleerd, bedankt voor de expertise ! :+1:

Scheer je nu niet alle experts over één kam? Volgens mij is @JTrapman ook zo’n expert en die weet er dus echt wel veel vanaf…

4 likes

Hadden oudere modellen van Panerai niet Rolex-uurwerken inderdaad?

1 like

Excuses! Het is inderdaad niet correct om iedereen slecht te noemen. Mijn ervaring bij 1 gebied is niet representatief voor alle.

1 like

Je hebt nog best wat te leren voordat je zo stellig hoog van de toren gaat blazen.

1 like

Klopt… ben inderdaad een behoorlijke n00b als het gaat om Panerai

2 likes

Dat gebeurt vaak. Als je bewijs vraagt van enige communicatie omrend incasso wordt het muisstil.

1 like

Ja, maar dit is geen Rolex uurwerk :wink:

2 likes

Nee klopt, maar mijn reactie was in reactie op de stelling dat Rolex niets met Panerai te maken zou hebben, niet specifiek op deze.

1 like

De veiling is verwijderd… :smile:
Lezen ze mee hier misschien???

Wel jammer, het topic doorgenomen en dacht nog eens kijken naar alle tips en tricks die gegeven zijn om te bepalen dat het een fake is, maar kan ju de foto’s dus niet meer zien.

Ken ook een expert daar die wel veel weet die heb ik geappt en heeft het eraf laten halen

Volgende keer eerst de foto’s oplsaan :slight_smile:

Door die blije verkopers (goede prijzen, prullen verkocht voor 4X etc) snijden we ons zelf in de vingers. Korte termijn winst, dollartekens in de ogen, maar uiteindelijk betalen we straks zelf ook absurde prijzen. Net zo’n bubbel als die zg “overwaarde” van huizen destijds, veel vangen en ook direct weer kwijt omdat de volgende woning ook (te) duur was. Leuk voor mensen in het begin van de keten, voor iedereen daarna niet. Catawiki? Voor mij niet, veel foute inschattingen, rommel wordt “goud”

J…s wat maken die lui daar me pissig

Vragen gesteld over een horloge. Komt er na een week een mailtje, dat ze helaas mijn vragen niet voor het einde van de veiling hebben kunnen beantwoorden.

Kijk en huiver

Welke kroon/kronen heeft dit horloge nu?
Deze twee


of deze twee

of deze ene?

en welk uurwerk zit er nu in?
Dit

of dit?

Dit zijn de originele foto’s bij de beschrijving van EEN horloge.
Als de verkoper zo dom is, dat hij zelf niet merkt wat voor een doorelkaartje hij publiceert is nog tot daar aan toe.
Maar dat de experts zoiets door laten gaan vind ik een grof schandaal.
En dat vragen naar dit soort discrepanties niet eens behoorlijk beantwoord worden vind ik niet bepaald een bewijs van serieus werken.

Wanneer gaan ze bij die tent eindelijk iets verbeteren?

Edit: de foto van het horloge met één kroon toont overigens nog een ander uurwerk.

2 likes

Dat is bijzonder onprofessioneel inderdaad. Het lijkt daar wel of er twee verschillende horloges worden aangeboden…

2 likes

Erg slordig inderdaad! Heb er wel eens iets leuks op de kop kunnen tikken, maar sommige verkopers daar moet je echt vermijden!

1 like

Twee keer gehad dat een horloge werd aangemerkt als helemaal geserviced, maar toen ik hem dan binnenkreeg liep het horloge niet en was een (grote) beurt nodig bij de horlogemaker…

1 like

Koekoek

1 like

:joy:

850 euro is hij voor verkocht.