Experts bij catawiki

Vindt dit wel heel slordig van de veilingmeesters een replica van 150 euro die oud gemaakt is …
https://veiling.catawiki.nl/kavels/13273705-panerai-customised-vintage-with-rolex-crown?utm_source=Facebook&utm_medium=retargeting&utm_content=RET-Luxury-3d-NL&utm_campaign=RET-InterestSpaces-DPA-NL&asid=23842633684710369&utm_term=fb_23842633684710369

1 like

hoe zie je dat het een replica is?

Ik kijk wel eens op dat catawiki maar heb echt het idee dat het een goudmijn is voor de eigenaren. Heb op mijn werk ook iemand die er helemaal idolaat van is en het ene kut klokje na het andere koopt voor veel te veel geld.

4 likes

Moet zeggen dat ik als verkoper erg blij ben met catawiki haha. Een paar watch2day prul dingen verkocht voor 4x mn aankoopprijs.

6 likes

is dit serieus? Een Panerai met een Rolex kroon?

Denk dat ik hier ook maar eens wat moet aanbieden…

1 like

maar de rest van de klok?

Een keer iets verkocht via Catawiki voor een prima prijs. Vervolgens wilde de koper niet betalen. Incassotraject gestart wat uiteraard ook niets opleverde. Al met al was ik twee maanden verder.

Aan het einde krijg je een kaf mailtje van ze dat het allemaal niet gelukt is en of ik hem nog een keer wil aanbieden.

2 likes

Geen doos geen documenten… rolex kroon, oud gemaakt… geen haar op mn kale hoofd

Maar dat denk je dus , kan dat niet zeggen vanaf de foto’s .

Ook een keer meegemaakt dat catawiki een incassobureau inschakelde. Met succes overigens.

Dat zie je toch ook? Als je de advertentie leest?

Ik hoop dat er iemand met een aantal details zou komen , die ook dezelfde klok heeft en het uurwerk kent, of iemand die er dus echt verstand van zou hebben , ik probeer er iets van te leren. Dat er geen papieren bij zitten en dat de klok er niet uit ziet , voor een hoop geld ,dat zie ik ook wel.

“experts” van catawiki hebben letterlijk geen idee waar ze het over hebben. Heb naast horloges de hobby Japanse zwaarden en deze pannenkoeken laten alle neppe troep op de site komen en doen alsof het een echte is. Beunhaas noemen ze dat haha

1 like

http://blog.theluxurycloset.com/2015/10/14/spot-fake-panerai-watch/

Het valt mij altijd op dat bij "how to spot a fake watch"er altijd vergelijk wordt gemaakt tussen een echte en een 25 dollar troep ding.
Als je een goede fake hebt van honderden euro’s zie je dat echt niet aan de buitenkant.
Alleen aan de binnenkant.
Ik veroordeel fake net als de rest hier laat daar geen twijfel over zijn maar vergelijk dan hetzelfde model als het origineel en pak eens een dure fake.

groetjes Lenno

3 likes

panerai heeft wel een history met rolex hoor ! check the web !

1 like

Kun je zeker wel zeggen vanaf deze foto het zogenaamd oude horloge heeft een glazen achterkant waarin je een fake uurwerk ziet zitten met al zn vrolijke kleurtjes en blauwe schroefjes. Ze hebben een fake model 1950 0ngebouwd tot een ouder lijkend horloge maar de achterdeksel van glas laten zitten die verraad direct al dat er iets niet klopt. Als je echte authentieke objecten in handen hebt geld niet alleen voor horloges dan zie je dat er hier heel veel niet deugt.

3 likes

Vandaag nog een fake cartier santos in handen gehad echt 18k goud en echte diamantjes erop toch replica en in 1 minuut te zien vanwege bepaalde slechte afwerking en. Moet dit ook kunnen zien gezien ik schade expert kostbaarheden ben en taxateur.

1 like

Kun je zeker wel zeggen vanaf deze foto het zogenaamd oude horloge heeft een glazen achterkant waarin je een fake uurwerk ziet zitten met al zn vrolijke kleurtjes en blauwe schroefjes. Ze hebben een fake model 1950 0ngebouwd tot een ouder lijkend horloge maar de achterdeksel van glas laten zitten die verraad direct al dat er iets niet klopt. Als je echte authentieke objecten in handen hebt geld niet alleen voor horloges dan zie je dat er hier heel veel niet deugt. Werk als schade expert kostbaarheden en als taxateur voor verz.maatschappin

2 likes