Explosief gebruikt bij poging tot inbraak AmsterdamVintageWatches

Heerlijk.

1 like

Baklava.

Damn je heb jasper door. Gewoon een inside job door Jasper voor er net zo’n gevel op te plakken als hermes.

@AmsterdamVintageWatches sterkte, dit is niet bepaald wat je voor ogen heb met een eigen zaak. Las laatst dat je een huis naast een politiebureau had gekocht. Misschien een idee om een filiaal in het bureau te beginnen? Balie 1: aangiften, Balie 2: vermissingen, Balie 3: AVW.

3 likes

Haha, dit vind ik dus echt prachtig. Hoe die glazen stenen overgaan in baksteen. Echt zo vet gedaan!

1 like

Eigenlijk is dat pand gemaakt door Chanel; Hermes heeft t onlangs overgenomen.
Was vorig jaar wel problematisch toen het ijskoud werd begonnen sommigen stenen te scheuren haha.

11 likes

Volgens mij was het Chanel wat erin zat, maarja, potatoe potato

1 like

Correction. Merci

1 like

Ik vind het toch wel interessant. Wat was hun doel? Een zwaar beveiligd pand, niets in de vitrine, niets te halen. Langsrijden, explosief af laten gaan en weer door. Het fascineert mij wel…het klinkt eerder als wraak of een uit de hand gelopen “dare”… Doet de politie onderzoek, of hebben ze de zaak “wegens gebrek aan bewijs” gesloten?

Tja door heel Nederland zijn alle pin automaten leeg en gesloten na 23:00…

De Utrechtse krakers gilde is zeer waarschijnlijk opzoek naar een alternatief.

Maar ik vraag mij ook af wat hier nou het doel was want iedereen weet denk ik wel dat toch alles achter slot en grendel ligt…

2 likes

Dus alles op de gracht is een Rijksmonument? Da’s nieuw voor me

Niet per se. Ik woon in een ‘beschermd stadsgezicht’, wat zoveel betekent als ‘je mag optisch geen gekke aanpassingen doen’. De Amsterdamse grachten zullen een dergelijke status ongetwijfeld ook hebben.

Edit: Als de grachtengordel al geen Unesco status heeft, want dat zou natuurlijk ook best kunnen, bedenk ik me nu.

1 like

Niet gemaakt door Chanel, dat was een tijdelijke huurder. Het pand is een investering van Warenar, waar oa KroesePaternotte achterzit. Warenar is een grappig gevonden naam want dat is een toneelstuk gemaakt door P.C. Hooft en iemand anders.

Video van de maak van het pand: https://youtu.be/WFleSzODnBM

2 likes

Misschien wel een concurrent, met de hoop dat de zaak gesloten moet blijven
zoals ook gebeurt met al die coffeeshops in Amsterdam.

Topic is geen lang leven meer beschoren denk ik.

3 likes

Ik weet niet wat erger is, een poging tot inbraak bij mij of iemand die online een beetje dit soort speculaties de wereld in slingert.

8 likes

yep, al 10 jaar Werelderfgoed UNESCO.

S&C die aanslagen pleegt, dat zou wat wezen zeg :thinking:

5 likes

Zie het probleem niet zo hoor? Jaap deelt gewoon zijn mening en ik kan mij daar ook wel in vinden. Men weet dat alles achter slot en grendel licht.

Denk je nou echt dat de horloge handelaren na Burger niet nog scherper zijn op beveiliging?

Denken en dit soort dingen doen is een wat onhandige combi. Een ATM opblazen is net effe wat anders dan een gevel. De rolluiken zitten bij AVW achter het glas en het is niet te zien of de horloges in de vitrines liggen. Bij HP was dat ook niet te zien en daar zijn ze via de muur met het pand ernaast binnen gekomen.

Je hebt gelijk, dat was wat kort door de bocht. Het pandje waarin AVW zit in ieder geval wel.

Wow nice, never knew.