Explosief gebruikt bij poging tot inbraak AmsterdamVintageWatches

Is dit een bestemming voor een bom?

3 likes

:scream:

NEE!

Je gaat zo’n prachtig monumentaal grachtenpand toch niet verbouwen tot een nietszeggend 13 in een dozijn pandje? Geloof me, die klassieke voorgevel is nu juist wat bij de vintage uitstraling van AVW past. En bombestendig was ie grotendeels al toch?

3 likes

Bedankt voor de alertheid! :smile:

1 like

Haha, dat wordt mooi. Zo’n aluminium met trespa combinatie past he-le-maal bij de look. Neon lichtbak op de gevel zou het afmaken. :ok_hand:

4 likes

Dat is nogal zwart wit gesteld. Sowieso vallen alle aanpassingen binnen de grachtengordel onder streng welstand beleid ivm Rijksmonument. Dus je MAG er niet eens een 13iedozijn pand van maken, al zou je willen. Maar er zijn binnen die parameters wel nieuwe mogelijkheden nu. Ik denk daarnaast dat je dat heel smaakvol kunt doen hoor. Zelfs als je die gevel er helemaal uit zou halen en van beton en staal iets nieuws zou maken wat je aankleedt met wat natuursteen/ koper, in een soort art deco achtige stijl denk ik dat je er gemakkelijks iets fraais van kunt maken.
En de kopers komen toch echt voor de horloges, niet voor die oude gevel.

2 likes

Bij minimaal twee letters moet het lampje niet branden/knipperen :ok_hand:

3 likes

Massages in the back, huppekee

Eens. Knipperen wordt gedoogd.

Edit: jij met je edit. Nu slaat de mijne de plank mis.

1 like

Ik was je voor man.

1 like

Story of my life. Ik heb ermee leren leven.

1 like

Mag naw ook niet eens.
Als jij een pui wil vernieuwen moet dat eerst door de gemeentecommissie… En die zijn niet mals.

Dit dus.
Heb het ook een keer gedaan in centrum Den Bosch. Maar dat is een heel gedoe. Dan moet je meerdere tekeningen laten maken en dit voorleggen. Ook moet er historisch onderzoek gedaan worden naar het stadsbeeld in verschillende tijden. En dan zou een nieuw ontwerp afgeleid mogen ( moeten ) worden naar een oud bestaand ontwerp hoe de winkel er ooit uitgezien heeft.

En dat ontwerp moet dan ook nog eens goedgekeurd worden…
Makkelijkste (en goedkoopste ) is het bestaande ontwerp aanhouden…

1 like

Dat laatste is twijfelachtig hoor. De detailering van welleer kost BAKKEN met geld. Al die profieltjes, al dat hout. Om nog maar te zwijgen van de onderhoudskosten. Het is - vind ik - wel de mooiste optie. Maar goedkoopste beslist niet. Gewoon een goede architect met ervaring op dit vlak in de arm nemen. Renovatieplan maken wat enig kans van slagen heeft bij welstand. Omgevingsvergunningstraject in. Dan krijg je van welstand advies hoe het wél moet (als het in eerste instantie wordt afgekeurd). Bijv: beter dit materiaal, of de zichtlijnen kloppen niet, of het is teveel overeenkomend met het oude en het moet een eigentijdse toevoeging zijn, of het moet juist meer overeenkomen met het oude, allemaal afhankelijk van bestemmingsplan ter plaatse. Dan nieuwe tekening indienen. En niet beginnen voor de vergunning binnen is :rofl:
Ps. Als er niet teveel kapot is, is de bestaande situatie volgens waarschijnlijk wel de voordeligste optie inderdaad :+1:t3:

Gaat dit allemaal niet ernstig offtopic inmiddels :slight_smile: ?

3 likes

Ik kan niet in het hoofd van een boefje kijken maar ik kan me voorstellen dat ze wellicht denken dat niet alles in de kluis ligt. Wie weet ligt er nog een aantal horloges in de vitrine. Alles is dan mooi meegenomen en mocht er niks liggen, risico van het vak.

Goed punt. Wellicht.

Gelukkig zijn ze niet binnen gekomen. Jammer van het glas. Succes met de afwikkeling.

Wel lef. Schuin tegenover het hoofdbureau. Ik kom jullie binnenkort een flesje brengen voor de schrik.

Rood of wit?

Geel en het zit in groen. :man_shrugging:

2 likes

Helder.

2 likes