Explosief gebruikt bij poging tot inbraak AmsterdamVintageWatches

Sterkte Jasper/ @AmsterdamVintageWatches !

Weet je dat ik hier nog nooit iemand ‘het’ Singel heb horen zeggen :thinking:
Waar zit die shop met die dure ouwe klokkies ? Op de Singel, ff voorbij de Odeon. Oh daar.

2 likes

Misschien ben jij dan wel geen ‘echte’ Amsterdammer! :smiling_imp::joy:

1 like

En met mij de rest dan ook :laughing:
Ik vroeg het 5 minuutjes geleden voor de zekerheid nog aan mijn vrouw, die haar moeder aan de telefoon had. Nee en nee.
Het bekt ook niet lekker.

5 likes

Ik ben ook Amsterdammer en werkte heel vroeger in een restaurant aan de Singel. ‘Het Singel’ heb ik ook daar nog nooit iemand horen zeggen… :thinking::smile:

3 likes

Welkom in Nederland, dat mag dus gewoon niet
Je mag de straat niet filmen.
Je kan geen verfbommen en spuiten etc op je gevel gaan plaatsen

Dat gezegd hebbende:

Veel sterkte gewenst aan @AmsterdamVintageWatches

Ik hoop dat de daders een eeuwig jeukende puist op hun kont krijgen (ik ben nogal wraakzuchtig)

Schorpioen ?

Nee, kreeft, maar van de wraakzuchtige soort.

3 likes

Fix that for you: Hopelijk zijn ze zonder handen vertrokken.

6 likes

Sterkte Jasper ook voor jouw team :+1:

Iedereen heel erg bedankt voor de steun en wensen. Oprecht fijn om te lezen! Ons team is direct keihard aan de slag gegaan om zo snel mogelijk orde op zaken te stellen zodat we weer spoedig open kunnen; en dan komen we sterker terug dan ooit :pray:t2:

91 likes

Goed om te horen! Wanneer je weer open bent kom ik snel langs

Succes met de afhandeling Jasper… Ik hoop dat ze niet dat dit een les voor ze is geweest en dat ze binnenkort terugkomen met zwaarder ‘gereedschap’.

Ach het is allemaal perspectief :wink:

Maar even on topic. Is het nu zo dat er steeds meer pogingen worden gedaan om juweliers en horlogehandels binnen te komen met explosieven en auto’s dan vroeger? En zou dat komen doordat de pinautomaten minder interessant worden?
Ik begreep juist dat overvallen sterk gedaald zijn de afgelopen jaren…

6 likes

Klopt. Er valt voor de rest nog weinig cash te halen namelijk. Banken worden niet meer overvallen, pinautomaten steeds moeilijker, dus dit blijft nog over (samen met dure kledingwinkels). En ook dit zal steeds moeilijker worden natuurlijk, door alle maatregelen.

Amsterdam little Germany buiten :joy:
WinterDistrict is ook scherp gevonden.

1 like

Ah dan woon ik in Amsterdam Mouth of Hell. Ze noemen Helmonders ook wel de Amsterdammers van het zuiden dus kan wel kloppen. :joy::+1:

1 like

Zo is het, niet bij de pakken neer gaan zitten. Mouwen opgestroopt en aan de slag en verder. Shit happens. Succes!

Sterkte met de afhandeling Jasper.

Ik vraag me toch altijd af wat dit soort boefjes nou denken. Dat als ze eenmaal binnen zijn alles daar voor het grijpen ligt?

Midden in het centrum van Amsterdam blaas je iets op met veel kabaal. Alsof je dan nog tijd hebt na het binnenkomen om een kluis te openen. Hoop schade voor niks dus weer.

Hoe triest ook is dit wel een kans om alles opnieuw vorm te geven. Eea was nu toch gebaseerd op de klassieke voorgevel van het pand. Nu kun je min of meer vanaf scratch beginnen, en echt een dikke bombestendige sluis maken.