Expo 2000 (Swiss)?

Ik kan niets vinden over het merk Expo 2000 of Expo 2000 Swiss. Ze lijken al horloges te maken sinds de jaren 70, dus het lijkt ook geen tijdelijk merk voor een expo in 2000.
Mikrolisk heeft ook niets. Op eBay enkele horloges, waaronder deze en deze lijkt een Valjoux 7750 te kunnen bevatten sinds hun oudere horloges ook ETA loopwerken bevatten.
Er staat echter geen ‘Swiss made’ dus dat lijkt wel weer een rode vlag.

Weet iemand iets meer van Expo 2000?

1 like

Why care?

Heeft vaak ook een dag aanduiding. En de 6u positie geloof ik de 12u counter en niet op 9

1 like

Die bovenste zou ik links laten liggen, die onderste is wel grappig, maar dan moet t al niet teveel kosten met dat afbladderende chroom.

7750 was mijn 2de ‘echte’ uurwek en een mooi uurwerk, maar het gaat me om een andere Expo 2000, hoe ik in contact met dit onbekende merk kwam.

Die bovenste heeft de subs wel erg dicht op elkaar zitten voor een 7750. Gok gewoon Quartz.

2 likes

Eens, ik denk een goedkope Citizen quartz!

Ik ook geen informatie, wel enkele foto’s. Gezien de modellen die ik online vind lijkt het me een handelaar te zijn die complete horloges inkoopt(inkocht?) Om ze onder eigen merknaam te verkopen. Mischien een warenhuismerk als Velona (V&D) of Ancre (Hema)? Alhoewel deze Squale wel erg cool is en meer aan La Spirotechnique/Aqua Lung doet denken.

2 likes