Exposed movement horloge's

Hallo!

Ben opzoek naar ‘exposed movement watches’ waar het uurwerk ook aan de voorzijde te zien is waar normaal gesproken de plaat zit. Heb momenteel een aantal horloges van verschillende merken waar dit bij te zien is, maar ben toe aan iets nieuws.

Echter ben ik deze altijd per toeval tegen gekomen.
Mijn vraag voor jullie is dan ook, heeft iemand enig idee waar ik deze gemakkelijk voor het uitkiezen heb of wordt dit een lastig verhaal?

Graag hoor ik van jullie!

Met vriendelijke groeten,
Max.

Wat wil je precies hebben en wat is je budget, heb vandaag een mooie gezien. Vianney Halter Deep Space, zie iets verder in de lijst met topics.

zoeken op skeleton en je komt een heel eind.

Of deze: zou mijn persoonlijk omdraai-horloge zijn: Glashutte Original PanoInverse.
Hangt allemaal beetje samen met budget ja…

Ik heb ooit een Edox Les Vauberts gehad. Enkel een doorkijkje in de voorkant, achterkant helemaal dicht.

Vind het nog steeds jammer dat deze ooit ontvreemd is (maar niet jammer genoeg om een nieuwe te kopen, hoewel het nog steeds kriebelt als ik 'm op een plaatje voorbij zie komen).

In dit topic is ook al het één en ander de revue gepasseerd:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1683372,1683372#msg-1683372

Is dit misschien iets voor je. Een Bulova Alpha Spaceview 14 k goud , dichte achterzijde.Ruim binnen je budget.

Ik heb ook zo een Edox les vauberts

Ik heb zelf een Hamilton H32575735, met donkerbruine band en roségouden vouwsluiting. Horloge zelf is ook in roségoud. Ben er héél blij mee.

Is ook zwitsers, een ETA 2824-2 uurwerk, saffierglas voor én achter. De service is ook prima bij Hamilton. Door een verkeerd advies over het samen kunnen gebruiken van de vouwsluiting en band, heb ik een gratis extra band gekregen t.w.v. 130 eur en een gratis vouwsluiting t.w.v. 59 eur. Dus dat is ook prima geregeld allemaal.

Ben zelf erg tevreden met de bewerkingen op een Seagull 3600SK.

Ik heb wel eens op speciale aanvraag een Pellikaan gemaakt waarbij het uurwerk aan de voortkant zit en de wijzerplaat aan de achterkant. De “no time” heette die. Leuk experiment, en met losse band ook leuk om de tijd af te lezen.

Je moet er een paar dingen voor afdraaien, en dan past alles normaal. Je ziet dan bij normaal gebruik alleen tandwielen :wink:

Ninchritz maakt ook een hele mooie!

Groeten, Hubert Pellikaan