Extra pusher maken in kast

Ik kwam online een heel gaaf uurwerk te koop tegen, inclusief wijzerplaat, movement ring, wijzers, en kroon, maar zonder kast. Het uurwerk is een aangepaste 7750 en heeft een extra pusher nodig op de 8-uur positie. Ik vroeg me af hoe lastig het is voor een horlogemaker om zo’n pusher in een kast te fabriceren.

Thanks!

Of je zoekt naar een kast voor een ETA7753, want daar lijkt t op wat je hebt. De Pusher zit dan op 10u en niet op 8u , deze is voor de datum snelverzet.

Heb ik overwogen, maar deze heeft de pusher écht op 8 uur :frowning:

1 like

Is het een split second uurwerk dan? Anyway, lijkt me een pittig klusje een Pusher plaatsen met de bijbehorende frees werkzaamheden. :sweat_smile: Succes

1 like

Nee, het is een chrono GMT waarbij de GMT dmv de pusher aan te sturen is. Het is een LJP uurwerk gebaseerd op de 7750 maar dan met flinke mods. alleen die 8-uur pusher, die zit me echt dwars, en een volgens mij helpt een linkshandige kast me niet echt… :frowning:

Zou in principe niet zo’n groot probleem moeten zijn om dit te doen. Gereedschappen en vaardigheden zijn meestal wel aanwezig. Gaan wel wat uurtjes inzitten om het te maken en daarmee gaan ook de kosten omhoog, of je zou iemand op het forum moeten vinden die dit vanuit hobby en uitdaging voor je zou willen doen. Wellicht dat je daarmee de kosten lager kunt houden. Blijft ook de vraag of het wel gaat uitzien.