Extra Seiko QC puntje

Ik vind het een beetje een raar filmpje omdat deze kerel maar blijft doorzeuren over dat je een nieuwe case voor dit horloge nodig hebt, terwijl hij volgens mij gewoon kan worden omgewisseld (al is het maar onder fabrieksgarantie, immers: productiefout) maar goed. Voor degene die op korte termijn een Turtle wil, kan dit behulpzaam zijn.

tl;dr: drilled lug holes zijn soms verkeerd geplaatst.

2 likes

Feit blijft dat Seiko’s vaak last hebben van QC issues!

Misschien dat iemand van Seiko dit filmpje óók ziet? :shushing_face:

DIt is wel de eerste keer dat ik van dit issue hoor of het ergens zie :thinking:

Ik schreef “QC issues” ; niét te laag geboorde lugs!

(Maar blijkbaar is letterknechten over formuleringen belangrijker dan het onderwerp zelf?)

Mocht je graag je gelijk willen halen dan kan dat ook hoor; gewoon even vragen! :+1:t2:

Hoe vaak? Da’s de vraag.

Want als 0,01% van de verkochte horloges een lug issue heeft is dat dan slecht?

Dat gezegd hebbende is mijn ervaring met Seiko Nederland uitstekend. Die zijn service gericht en lossen dit soort problemen gewoon op.

Je kunt dus in eerste instantie het horloge retourneren als je dat soort dingen ziet, en daarna binnen de fabrieksgarantie het vehikel gewoon naar Seiko sturen. Ik snap inderdaad niet waarom je moet gaan zitten klooien met kasten. Sterker nog, je garantie vervalt. :slight_smile: