Op aanraden van een zeer gewaardeerd forumlid @HorloG heb ik de klantenservice van Longines geraadpleegd over een recente aankoop.
Wat een service !!! and quote :
" 9 July 1925 to the company Engelke, which was at that time our agent for Indonesia"
Wat een reis heeft deze gemaakt van aanschaf tot aanschaf door mij. Dat verhaal zal ik nooit kunnen traceren maar wat zal dit horloge allemaal mee hebben gemaakt, ik wordt er sentimenteel van…klik;
Wat ze bij Longines missen aan ambitie (om ooit weer manufactuur te worden), compenseren ze ruimschoots met de geslaagde retro-looks in hun collectie, en hun after-sales. Tot enkele jaren terug kreeg je deze service ook bij Omega gratis; gewoon even een mailtje aan John Diethelm. Is nu met pensioen…
Inderdaad. En met al die positieve reacties op alle fora en de hearts and minds die ze ermee winnen, verdienen ze die papiertjes dubbel en dwars terug. Ik vind Longines in ieder geval een kei in merkbeleving en waardering.
Een paar jaar geleden had ik op oude adres van Minerva ( onderdel van MontBlanc ) een brief gestuurd met verzoek voor een ontbrekende onderdel voor mijn chronograaf cal. 13-20 en als het mogelijk is ook de oude folders en informatie over het merk Minerva
Het was december, een drukke maand, maar ze hebben in oude voorraad gezocht en gevonden, onderdeel moest ik betalen maar een hele pak met catalogi en informatie heb ik zo erbij gekregen
Groet Iwan
Wow… Destijds op Timezone (kom daar nu niet meer) was die Pythagore ongeveer wat de Tudor Pelagos hier nu is: Iedereen wilde of had er een.
Van de Pythagore snap ik dat beter… Waren de laatste jaren onder het Frey-regime, kort voor de overname. Prachtige manufactuur-werkjes, en relatief voordelig (1200 gulden, herinner ik me).