Extra's

Kan er wel eens om lachen, de extra’s die met je horloge komen. Soms zit er iets nuttigs tussen, zoals een tool om je bandjes mee te kunnen verstellen of te verwisselen.

Soms zit er zelfs als een extra bandje bij!

Of een aparaatje om je batterijtje te checken.

Of juist om je accu op te laden.

Andere keren zit er iets grappigs tussen, wat was 't bij een Rolex duiker ook al weer… een ankertje?

Bij Frederique Constant kom je ook wel auto’s en boten tegen.

Wat zijn jullie zo al tegengekomen?

Of een device om je Emergency-signaal te testen :wink:

En daarmee dus de accu voor 't signaal :wink:

Een verrekijkertje bij het groene Monster.

Ik krijg er nooit wat bij.:frowning:

Koop waarschijnlijk de verkeerde merken.:smiley:

NicoB)-

Die Panerai doos is overigens zo fake als iets.

Ik weet dat Sinn de EZM heeft uitgeleverd met een Boker zakmes. Oris heeft een setje met een zaklamp.

Bij mijn Claude Meylan zit een mooi lederen reis etui van Scatola del Tempo (helaas even geen foto van).

En vergeet natuurlijk ook het Rolex poetsdoekje niet :wink:

Een poetsdoekje bij mijn Invicta :stuck_out_tongue:

Kan ook andersom. Ik zag in de V.s. ooit een limited Smith & Wesson 9 mm pistool.
Was een titanium uitvoering met 2 magazijnen, 10 patronen met zilveren punt en
een fraaie chronograaf.:+

Een fraai reisetui, leuke 100% plastic hanger, en een garantie pasje :smiley:

Groeten,

Martin

Dat er een mooie doos voor is gemaakt, OK. Daar kan ik nog wat mee.

Maar andere niet horloge gerelateerde extra’s daar heb ik niets mee.

Verkoop dan het horloge voor een lagere prijs.

Er zijn ook bankstellen verkopers waarbij je een fiets cadeau krijgt bij een nieuw bankstel. Of een computer bij een telefoon-abonnement.

Vaak zijn de extra’s nog rommelspullen uit China ook.

En dat meen ik uit het diepst van mijn hart.

Marco

MartinB Schreef:

Een fraai reisetui, leuke 100% plastic hanger, en
een garantie pasje :smiley:

http://i376.photobucket.com/albums/oo208/martin_ns
pm/alpha_fl_set01.jpg

Groeten,

Martin

Prachtig passende band, Martin ! (tu) Stond die er op ?

Een helm haha

Bij een Breitling Navitimer krijg je een rekenschijf erbij .
Waarom ? heb ik nog nooit uitgezocht zal wel iets met snelheid en afstand te maken hebben !

Bij het Longines Lindbergh Hour Angle Watch een band extensie die zelfs volgens de juwelier Peter van Baal niemand ooit gaat gebruiken! Overigens werd dit horloge ook nieuw aan mij afgeleverd in een enorme doos/kist met een kleine lade eronder.

het schijnt dat je bij sommige rolexen er een vrouw bij krijgt.
of ze kwamen er op af. hmmm, hoe zat het ook alweer :slight_smile:

het werkt in ieder geval niet met Seiko’s :slight_smile:

Bijna geen enkel merk maakt de dozen zelf. Bijna allemaal bestellen ze naar wens bij dozen fabrikanten (de doos van mijn Festina century Edition is dezelfde als Panerai gebruikt. Uiteraard met een andere kleur en stempels).

Die dozen fabrikanten maken vaak volgens mij ook humidors e.d.

Vaak heb je dan meer aan de meegeleverde gratis foets of computer dan het bankstel, gezien de (meeste) ketens van dit soort verkoopacties .

Niels2 Schreef:

Die dozen fabrikanten maken vaak volgens mij ook
humidors e.d.

De Gronefeld word geleverd in een kist die tevens humidor is.

“De Grönefeld GTM-06 wordt afgeleverd in een ultra hoogwaardige presentatiekist. De kist, handgemaakt en speciaal ontworpen door Grönefeld, is afgewerkt in zwarte piano lak en bestaat uit twee afzonderlijke niveaus. Het bovenste gedeelte, met daarin het horloge, een handzaam lederen gebonden instructieboek, een handgemaakte ebbenhouten loep en het garantiecertificaat. Eén niveau lager kan de eigenaar een geheime lade tevoorschijn laten komen door op twee knoppen met het Grönefeld logo te drukken. De inhoud van deze lade bestaat uit een Davidoff (Dupont) aansteker, afgewerkt met zwarte Chinese lak, en twee sigarenknippers. Als men het horloge draagt kan men de presentatiekist als humidor gebruiken, deze is daarvoor speciaal ontwikkeld. Het interieur is gemaakt van cederhout.”

Foto en info komen van horlogeinfo.nl

Marc-B1 Schreef:

Martin

Prachtig passende band, Martin ! (tu) Stond die er
op ?

Dank je Marc,

Dat is de inderdaad de band die er bij zat.

Nu zit deze er op:

Groeten,

Martin