Horloges worden toch gekocht om de tijd op af te lezen?
Hm… deja vu? Volgens mij is deze discussie wel eens eerder geweest. Er spelen natuurlijk meer dingen bij de keuze van een horloge. Het imago, de geschiedenis, etc.
Maar hoe zit het met de extra’s? Ik denk dat 't weinig voorkomt dat men de keuze laat bepalen door deze extra’s. Hoewel sommige wel erg bijzonder zijn. Zoals laatst die tafel, welke als scheepsklok gebruikt kan worden.
Of deze van Hamilton vind ik ook grappig gedaan.
Wat waren voor jullie de extra’s die je zijn bijgebleven? Dat kunnen grote dingen zijn als dedicated watchwinder speciaal gemaakt voor dat eeuwige durende kalender horloge gemaakt. Maar ook iets kleins als een Rolex ankertje. Of een speciale verpakking waar een klokje in zit. Of een grappig G-shock poppetje.
Wat bij mij is bijgebleven is het bestellen van mijn Dornblueth, er zit niets extra’s op of aan maar het idee dat dit horloge door een paar mensen in elkaar is geschroefd met een serienummer dat mij is toegewezen en een wachttijd van 5 maanden, dat maakt het horloge voor mij extra.
Grote verrassing toen ik een duiker kocht van Citizen was toch wel dat hij werd verpakt in zo’n plastic duikfles. Erg leuk.
Mijn Oris Meistertaucher zat in een mooi etui, met daarin een extra band (rubber) en spulletjes om de banden te verwisselen. Ook een klein zaklantaarntje en een kaart met duikgebieden in Zwitserland.
De Oris Flighttimer BC4 zat in een grote doos met daarin een kubus waarin het horloge zat, met bovenop een afbeelding van de windstreken en een vliegtuig. Ook zat er een kompas in met het logo van Oris erop.
Ben zelf wel altijd van de extra’s, ook met dvd’s of bij whisky/wijn/likeurtjes. Als je bij die laatste een bijbehorend glas krijgt ben ik eigenlijk al verkocht.
Ik vind de extras niet zo boeiend, ik zal het er dan niet om laten. In mijn laatste aankoopdoos vond ik een kompas, voor mij niet zo nuttig, een extra bandje echter kan ik dan wel altijd waarderen
Ik vind extra’s leuk, en twijfel je tussen twee horloges, en kan je niet kiezen, kunnen de extra’s eventueel de doorslag geven.
Maar ik vind klantenservice, evt. ervaringen met het horloge of merk een stukje belangrijker:) (eigen ervaringen, of ervaringen van anderen, al dan niet op div. fora te lezen)
De echte Isofrane band die bij mijn Halios Laguna zat
De tool die bij de WUS DWP zat
De zaklamp, de tool en de rubberen band die de Oris Meistertaucher zat
Ik vind het altijd waardevol als er extra’s bij zitten die betrekking hebben op het gebruik van het horloge zoals extra screw bars, een tweede band, een tool etc. Het uitpakken moet wel een feestje zijn!
Ik vind het wel leuk als er extra’s bij zitten zoals bij mij ook de duikfles bij een citizen of het hele wud dwp pakket, mooie doos bij de corum, maar vind het niet belangrijk. Zal ook geen doorslag geven bij mij. Vergeet niet dat je er onbewust toch voor betaald
Ik vind de houten doos die bij mijn Omega zat erg leuk, en zo’n reisetui als doos (bijv. bij de Speedbird of Boschett) zijn altijd handig. Verder vind ik het setje dat Sinn levert ook top (goed tooltje, extra springbars etc.). Niet zozeer een officiële extra, maar wel de extra die ik het leukste tot nu toe vind is de Nomos Encyclopaedia die ik van Dirk bij mijn Nomos kreeg (tu)
Zelf geen ik niets om de omdoos die er vaak bij is, en was daar in het begin hier op het forum best verbaast over.
Ik ben van mij Seiko het doosje kwijt geraakt met een verhuizing oid, maar dat vind ik alleen jammer omdat er onderdelen van de band in zaten, het een jubileum uitgave was van de spelen (92?) maar ook dat besef ik pas na een en ander te lezen op dit forum.
Maar zo’n tafelklok vind ik prachtig, zeker als je het horloge ook nog kunt dragen.
Als jongen van +/- 13 zag ik zoiets voor het eerst bij de buren, de buurvrouw had met een kerstpuzzel van de krant een prijs gewonnen en kreeg toen een houten kistje met een klokje erin opgestuurd, erg mooi, alleen dat klokje zat er vast in gemonteerd.
Zelf ou ik geen horloge eerder kiezen door de extra’s die erbij komen, behalve misschien een band, kies je voor leer of staal of rubber, of zitten ze er allemaal bij, dat zou ik wel waarderen, en zou ik eerder voor dat horloge kiezen