Weet je nog die vulkaan met de onuitspreekbare naam op Ijsland die enkele jaren geleden in het nieuws was toen ie nog eens actief werd … er is nu een horlogemerk uit Ijsland dat een ontwerp aanbiedt waarvan de dial gemaakt is uit as van die Eyjafjallajökull vulkaan.
Ik vond hier een topic uit 2017 waar dit horlogemerk al vernoemd werd, JS Watch Company uit Reykjavik
En het horloge is de Sif N.A.R.T. VOLCANO Edition
de specs:
Swiss Made Mechanical movement
Automatic winding.
25 jewels, Custom decorations, Blue screws and Rhodium plated finish.
Tja, toch even gaan zoeken of er al iemand op het idee gekomen was in La Palma, niks gevonden maar vond een ander leuk horloge, gemaakt uit koolstofvezels composiet materiaal, en de ontwerper wou met zijn ontwerp de sfeer oproepen van de vulkanische stranden op El Hieroo, een naburig eiland van La Palma.
Ik vind hem leuk, maar ik ben bevooroordeeld omdat een paar jaar geleden op die vulkaan gestaan heb. Zou ik hem voor dat bedrag kopen? Neuh, dat dan weer niet, hoewel het wel iets speciaals is.
Een iets, uhm, wildere variant met ook een wijzerplaat met vulkaanas van de “IJdzjafjatlayokutl”.
Sorry ik kon de fonetische variant niet laten, het is zo’n absurde taal.
Overigens is de waterdichtheid ingegeven omdat het wel een toolwatch is. Thema: IJslandse Kustwacht.
Wat betreft het IJslandse model. Geinige dial maar het totaal plaatje geeft me toch echt een groot “ik heb hem gewonnen op de kermis gevoel”.
Wtf is dat voor tattoo plakplaatje op de zijkant?
Zowel het uurwerk als de datum zijn te klein voor de kast. Verder is het nipt te dik voor z’n diameter, en komt het me wat vulgair over. Niet m’n kop thee. Niet voor 2500, wat Staudt-geld is, en zeker niet voor 4700, wat Grand Seiko of Omega geld begint te worden.
Heel gaaf om dat toe te passen op de dial. Zoiets heb ik ook geopperd (vulkaanzand uit IJsland) in het topic Ketelaar watches toen Stefan vroeg wat men graag op de dial zou zien. Leuk om het op een horloge te zien, alhoewel ik de uitvoering wat minder vind.
En ja, ik weet het maar al te goed. Dat was in de zomer van 2010. Ik was door de aswolk twee weken vrij aangezien er niet meer gevlogen werd (werkte toen in de luchtvaart). Vervolgens moest ik met 200 collega’s hals over kop naar Barcelona om daar de operatie verder op te pakken, zodat passagiers vanuit daar met bussen naar huis konden, alleen toen we daar aankwamen ging dat verhaal ook niet door. Dat was dus een week feest met collega’s in Barcelona… je kan het erger treffen hahaha.
Maar goed on-topic: @stefanketelaars, wellicht is dit ook wel gaaf op de dial voor de Terra in Motion?
Dit is het model wat ik op het oog heb: Frislan God. Naar mijn onbescheiden mening de mooiste! En hij kost maar 14.000,-. Als het weer kan ga ik eens naar IJsland om 'em in het echt te zien, en waarschijnlijk mee te nemen.
Als er nog mensen zijn die zelf zoiets willen bouwen… ik heb een pot met heel fijn as van Eyjafjallajökull en als je me een bericht stuurt dan doe ik een reageerbuisje met die as naar je op de post. Er zit 160 gram in die pot dus zelfs als ik al mijn horloges zou gaan voorzien van deze as dan houd ik nog wel wat over voor mede HF leden!
De dial kan er net mee door, wijzers passen wel op de dial, wel leuk bedacht. De versiering vind ik echt niks. De prijs vind ik echt veel te hoog voor dit horloge.