Eyki

Zag dit merk voorbij komen op het forum zojuist. Wie weet iets te vertellen over het uurwerk/duurzaamheid bijvoorbeeld of heeft ervaring met deze watches?

Probeer Google eens :wink:

1 like

Het Overfly/Eyki horloge wat in verkoop gedeelte van dit forum wordt aangeboden heb ik zelf reeds een half jaar geleden aangeschaft. Prima klokje.
Beetje een chinese Seiko 5.
Op ebay worden ze aangeboden voor zo’n 12 a 13 dollar.

Groet
Soli

Ja dat viel mij dus op, leek zoveel op een Seiko 5. Is dit merk een groot merk in China?

Zullen we dit forum maar opheffen dan? :unamused:

1 like

Ik heb zelf 2 Eyki automaten. De afwerking is goed; een stuk beter dan de gemiddelde Chinees.
Levensduur kan ik niet heel veel over zeggen; ze doen het na een jaar nog steeds, maar ik draag ze ook niet vaak. :sunglasses:

1 like

Ik heb mn laatste net verkocht. In totaal 5 gehad, 4x quartz en 1x mechanisch. Leuke hebbedingetjes voor weinig die gewoon jaren meegaan :+1:

Niets mis mee. In feite best veel value for money (oftewel: voor heel weinig geld een leuk klokje).) Kun je er best een paar van hebben in je collectie. Zeker als je ze niet elke dag draagt (denk nl. wel dat ze het dan minder lang vol houden dan een gerenomeerd merk), al hangt het er natuurlijk van af hoe -of beter gezegd onder wat voor werk- je ze draagt :wink:.

Dat hoeft ook weer niet. Maar enige zelfredzaamheid mogen de gebruikers hier toch ook wel tonen. Op tweakers.net is het heel gebruikelijk en eigenlijk vereist dat als je een vraag stelt, je eerst al zelf onderzoek hebt gedaan.

1 like

De TS stelt een vraag over duurzaamheid en ervaringen met een bepaald horlogemerk. Dat vragen op een horlogeforum lijkt me niet meer dan normaal. Waar denk je dat Google naar linkt? Precies ja, horlogeforums.

+1 Dank!

Je kunt ook googlen naar reviews. En misschien is er op dit forum al veel geschreven over het betreffende merk.

Op alle andere fora waarop ik actief ben is het de etiquette om eerst zelf te zoeken. Pas dan een vraag te stellen. En nee, er is niets mis mee een vraag te stellen - zeker niet met alle kennis op dit forum.

En het gaat ook om de toonzetting. Er is nogal een verschil tussen:

• ik heb dit horloge gezien, vertel mij er meer over!
    of
  • ik heb dit horloge gezien en kan weinig reviews vinden, hebben jullie ervaringen om te delen?

Ja, ik chargeer nu een beetje, maar de openingspost kan op sommigen wel zo overkomen.

Dit vond ik op baay:

About Eyki Watches

You are late to work for the third time this week: A bad habit you are never going to break until you get a new watch. Stop wasting time; purchase an EYKI watch, so you can get a grip on your time-wasting ways while keeping a grip on your finances. EYKI is one of two brands produced by Guangzhou Yonghong Watch Technology Development Co., Ltd., a Chinese company founded in 1999 that specializes in researching, designing, and manufacturing stylish watches for those on a budget. The company produces a wide selection of themed ranges to meet the various needs of consumers. For example, the Overfly from the EYKI Stainless Steel Series offers a timeless design thanks to an attractive curved crystal display with big numbers, a brushed case, and a date display, backed up with a quality movement for solid performance. Meanwhile, the Modern range offers bold colors, attractive colored leather or bracelet straps, and stylish faces for an eye-catching look. If you want to be on time, and on budget, shop for an EYKI watch from the vast inventory on eBay.

De firma bestaat al sinds 1999 :smiley:

En op WUS kwam ik erachter dat het movement een Seiko AL-35 is en best oke zijn :ok_hand:

http://forums.watchuseek.com/f71/eyki-overfly-new-generation-chineese-affordables-840010.html