Hoezo ??
Inderdaad, bij Rolex krijg je veel meer horloge voor minder geld.
Als je naar de website van F P Journe gaat, krijg je meteen een waarschuwing in beeld over fake F P Journe horloges. Dit wordt nu nog lonender. ![]()
Gaan die dan ook in prijs stijgen?
Aha, U volgt de veilingen:
Dat is een reden dat de prijzen stijgen, de secundaire vraag premium is vaak iets meer dan een zeg, Rolex, maar daar verdien je als maker niet aan.
Daarbij koopt Journe ook graag voor zijn nieuwe museum en dat moet ook betaald worden niet waar. Zijn eigen stuk…:Breaking News: F.P. Journe Buys Breguet Sympathique No. 1 | SJX Watches
Jain.
Van sommige vintage rolexen is de prijs navenant. Bijkomend voordeel: Er komen er niet meer.
Bij journe nog wel.
Wat heb je aan verfijnde horlogekunst als niemand op straat direct ziet dat je succesvol bent? Een Rolex werkt altijd en overal, terwijl een Journe alleen bewonderd wordt door mensen met een loep en een mening. Bovendien is “onverkrijgbaar door wachtlijsten” veel indrukwekkender dan “onverkrijgbaar omdat niemand het merk kent”.
Ze produceren er tussen de 900 / 1000 , dus snap dat ze snel weg zijn.
Rijken met serieus veel geld kopen dit soort horloges gewoon. dus snel uitverkocht.
Ben er niet echt van onder de indruk.
Ik heb dat met Patek ook.
Sinds ik die draag voelt het alsof mensen niet meer zien dat ik succesvol ben ![]()
Maar goed ik blijf er maar instinken. Want ik heb al eens een patek verkocht en toch weer nieuwe gekocht. ![]()
![]()
Dat zijn geen horloges maar klokken.
Het kost wat, maar adembenemend mooie techniek:

Moeten daar nu 20 smileys achter staan ….
Of is dit een soort humor die enkel Nederlanders begrijpen ?
Dit kan toch niet op een horloge forum waar ik hoop echte liefhebbers tegen te komen.
Veel meer horloge ….
Hopelijk is ook dit sarcastisch bedoeld
Dit soort berichten zitten tussen de echte liefhebbers. ![]()
Journe ziet dat zijn horloges in de secundaire markt nog steeds boven list verkocht worden, dus ik snap ergens wel dat hij die winst liever zelf heeft. Mensen zijn het immers bereid te betalen. Uiteindelijk kun je dit ook niet te vaak doen, want afprijzen is heel slecht voor de waarde perceptie. Ik heb een paar keer een F.P. Journe in handen gehad, het is ook wel echt heel mooi, maar het is allemaal zo astronomisch duur, voor mij maakt het dat niet aantrekkelijker.
Wat patek heeft idem…heb je ooit een fp journe omgehad?
Deze uitdrukking is wel interessant. Ik heb namens een vriend een aantal vragen:
-
Wie is de gemiddelde horloge liefhebber?
-
Je gaat nu toch niet beweren dat mensen die journes kopen geen gemiddelde horlogeliefhebbers zijn?
-
Stel ik (Brick) wil een journe, ben ik dan wel of geen gemiddelde horloge liefhebber?
Ik heb al heel wat Journe’s in mijn handen gehad en ik vind het helemaal de bom, voor wat het waard is.
Of 2
want het is CHF
1.00 CHF = 1.07678675 EUR