Kreeg er laatst een te koop aangeboden.
F. P. Journe, natuurlijk absolute top klasse maar men hoort er hier maar weinig van.
Wat zijn uw meningen en wellicht ideeën over dit merk?
En, hoe zit het met de waardevastheid?
Grt.
Kreeg er laatst een te koop aangeboden.
F. P. Journe, natuurlijk absolute top klasse maar men hoort er hier maar weinig van.
Wat zijn uw meningen en wellicht ideeën over dit merk?
En, hoe zit het met de waardevastheid?
Grt.
Het merk is nog niet zo oud dus de tweedehands markt is nog een stukje kleiner dan die van bijvoorbeeld Rolex of PP. Over het algemeen zal een nieuwe wel wat afschrijven in het begin maar als de kop er eenmaal af is blijft de waarde vrij stabiel. Sommige zeldzamere modellen zijn wel in waarde gestegen. Hier hoor je er inderdaad weinig van maar in Amerika is dit merk redelijk populair. Op sites als Hodinkee komen ze regelmatig voorbij.
De afwerking van dit soort horloges is natuurlijk fantastisch, maar hou er rekening mee dat het horloge altijd terug moet naar de maker als er iets mee is.
Inderdaad en dat je dan zeer zeer diep in de buidel moet tasten… maar dat is voor de mensen die dat merk kopen natuurlijk meestal geen probleem
geweldig merk, innovatief in het gebruik van techniek en zeer vooruitstrevend kwa vormgeving!
over waardevastheid weet ik niets te melden, daar koop ik geen horloges voor…
Prachtige klok, die Chrononometre Blue.
Ik stoor me echter wel aan het feit dat de “7” en “8” kleiner zijn dan de andere cijfers op de plaat.
ja mee eens, had ze dan weggelaten…
Schitterend merk, maar inderdaad onbekend, maakt uitzonderlijk mooie horloge, elk horloge is : one of a kind !!!
Mooi merk! Overweeg je om deze aan te schaffen?
Het is natuurlijk geen armani of rolex wat het aantal produceerd per jaar betreft, maar als men “echte” horlogemaker kijkt op de hele wereld heeft François Paul Journe een echte plaats.
Dus niet veel ervan horen is geen probleem, in tegendeels zou ik zeggen.
FP Journe… Altijd eigenzinnig, vaak gewoon prachtig. Het exemplaar wat je laat zien is ingetogen, maar direct herkenbaar aan de wijzer-vorm en beeldspraak. Prachtig.
Bovendien, het is weer eens wat anders dan die obligate speedy, sub of big pilot. Zeer tof. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen Hotel California, maar het wordt te veel gedraaid.
Uit nieuwsgierigheid een onbeschaamde vraag, wat moet zo’n ding kosten?
Ze hebben ook vrij lelijke modellen met rubber en titanium geloof ik. Maar ook veel prachtig spul. Ogen uitgekeken bij hun store in Genève.
Wat denk je van die aluminium rotzooi die hij maakt dan…niet om aan te gluren.
En om dan zo’n mooi uurwerk met spectaculaire techniek in zo’n vederlicht kassie te stoppen onbegrijpelijk.
F.P Journe Octo Alu
Alle gekheid op een stokkie…dit is prachtspul.
Precies die bedoel ik. Ziet er in het echt qua kast en band vreselijk uit. Qua techniek is het erg tof natuurlijk.
Mooi van binnen, lelijk van buiten…
De lijfspreuk zo prominent in beeld vind ik ook niet echt chique te noemen. Beetje pedant.
Maar goed, er is blijkbaar een markt voor…