F1 2017 en horlogesponsors

Formule 1
Drie teams hebben hun 2017 auto inmiddels getoond en het valt me op dat ze allemaal gesponsord worden door een horlogemerk;

Sauber - Edox

Renault - bell & ross

Williams - oris

Zo’n bell & ross is toch wel gaaf

Benieuwd naar de rest van de teampresentaties en het seizoen!

4 likes

Volgens mij heeft elk team een sponsor die wat met horloges te maken heeft. Al staan ze niet allemaal op de auto vermeld, misschien.

Nog enkele uit het hoofd…

Mercedes - IWC
McLaren - Richard Mille
Red Bull - Tag Heuer
Ferrari - Hublot
Torro Rosso - Casio

En Rolex is algemene sponsor en timekeeper.

2 likes

Ik weet dat bijna ieder team gesponsord wordt door een horlogemerk, wel bizar om te zien dat naast Edox er eigenlijk geen andere sponsornaam op de sauber te zien is

Sauber is dan ook straatarm.
Zo was het budget voor de bouw van de 2017 niet toereikend om een nieuwe motor te gebruiken,maar gereviseerde 2016 motoren.

Ouwe meuk dus :sweat_smile:

Kan me echt niet heugen dat er ook maar 1 fabrikant is geweest die ooit een mooi F1-editie horloge heeft gemaakt. Altijd luid, schreeuwerige dingen liefst met felle kleuren

Wat denk je van de IWC ingenieur Lewis Hamilton editie :heart_eyes:

3 likes

Mwa…

1 like

vintage…

1 like

En dan mogen er nog maar 4 units per seizoen gebruikt worden :joy:

Mooi onderwerp!
Zelf ben ik ook benieuwd naar alle sportsponsoring door horlogemerken, de spannende en minder spannende sporten (curling, snooker, darten, bowlen etc. etc.). Bestaat daar een uitputtend overzicht van?

De nieuwe Force India VJM 10 zonder horlogesponsoring…tenminste niet dat ik zie.

Disclaimer
Er is een horlogemerk genaamd Claro,maar die wordt hier niet bedoeld

inderdaad niet op de FI te bekennen, vroeger volgens mij wel gesponsord door TW Steel.

Of heeft NEC smartwatches?

Supderdupergaaf!

Der Neuen silberpfeil WO8 zonder horlogesponsoring.

De nieuwe 2017 wagens zien er inderdaad een stuk beter en agressiever uit dan vorig jaar. Ik ben erg benieuwd naar komend seizoen.

On topic; :watch: