Facebook Sinn Limited edition

Ik ben nog maar een week of 2 lid bij de Sinn groep op Facebook.
Ik zie dat ze nu van plan zijn om in samenspraak met Sinn (dat dit jaar trouwens 60 jaar bestaat) een limited edition te laten maken.
Ze zouden voor 100 stuks gaan.

Het tot stand komen van dat aangepast horloge is, zoals steeds, redelijk lastig omdat iedereen wel een eigen idee heeft.
Spijtig genoeg gaat de meerderheid niet voor een stoere versie (getegimenteerde EZM3) maar eerder een klassiekere versie (104).

6 likes

Tja, als ik de keuzemogelijkheden zie is die 104 een van de saaiste imo. Een limited EZM of 856 lijkt me een stuk leuker ook omdat er nu zoveel verschillend 104’s zijn. (ben overigens geen lid van de facebook groep)

2 likes

Dus eigenlijk gewoon deze alleen dan beadblasted en een beetje oranje bij de seconde hand :man_shrugging:

1 like

Als ze ooit met een zwarte 104 komen, met de zwarte pvd frictionbezel van de 103 st chrono en ook dat zelfde bolle plexiglaasje dan klik ik wel erg rap op de buy knop.

Ik heb Sinn een jaar of 4 geleden al benaderd of dat mogelijk was om samen te stellen. Maar dat ging niet omdat de originele bezel op de 104 een klikbezel is ipv frictie.

2 likes

Inderdaad minimaal verschil tussen de Sinn 104 Fan group en de standaard 104:


Toch denk ik dat de bead blasted toevoeging een groot verschil maakt qua look & feel, de standaard 104 is wel erg shiny.
De oranje tip is een subtiel detail.

Ik heb het project gevolgd op Facebook, schijnt nog een hele uitdaging te zijn geweest.

Inmiddels uitverkocht volgens mij, en bestellingen bevestigd.

Hier iemand eentje gekocht?

2 likes

Inderdaad een erg verschillende look bead blasted ipv de normale polished/brushed 104. Ik had alleen gehoopt op wat spannendere wijzerplaten, niet dat ik er dan wel een had gekocht :grin:

Eens, ze hadden wel iets met de wijzerplaat kunnen doen, bijvoorbeeld zonder dag (date only) ofzo. Of de apart blauwe kleur van de F.A.Z. Sinns.
Wat ook wel leuk was geweest was een bezel ook in grijs, zoals ze bij de blauwe 104 limited hebben gedaan (blauwe wijzerplaat met blauwe bezel). Ik kan nog wel even door fantaseren :wink: .
Gemiste kans wellicht maar waarschijnlijk werd het project dan te kostbaar.
Wel echt een limited met maar 100 stuks.
Kun je van Seiko en sommige andere merken niet zeggen, die hebben “limited” edities van 9.999 stuks. Wat?

Erg mooi van Sinn dat ze hier aan mee hebben gewerkt en petje af voor de initiatiefnemer(Asim Rai)!

Ik heb er trouwens ook geen gekocht… :smirk:
Heb net weer een paar duiten verbrand aan een gebruikte Sinn.
Een vintage 103 :slight_smile: .
Foto’s volgen in een paar weken, het ding ligt nog in de VS…

4 likes

Een date only 104 was wel echt vet geweest ja. Maar dat gaan ze natuurlijk niet doen voor een limited edition met maar 100 stuks. Wie weet in de toekomst.

:drooling_face: die zijn altijd mooi, succes met wachten :laughing:

1 like

Tja, ze hebben eerst een poll gehouden om te zien welk model het meeste interesse had.
Persoonlijk zag ik veel liever een toolwatch als basis.

Normaal vind ik date of no date ook leuker dan dat date, maar de 104 is haast synoniem aan day date. Met die groene van de laatste release hebben ze alweer een mooie toevoeging in de 104lijn.

Volledig naast de kwestie, maar ik zag deze week op de insta van vintage Sinn collector een vintage 104 passeren, wat een chronograaf is zonder draaibezel en een kast die doet denken aan de heuer Monza. Doen ze dat wel eens meer bij Sinn, oude referenties terug brengen als een compleet ander model?

Congrats!
Ik vind het matte ook veel mooier dan die glimmer 104!
In de US was er volgens mij al eens eerder een matte versie via Watchbuys.
De vintage 103 die ik gekocht heb is dan wel weer een glimbak, maar ja, zo ging dat eind ‘80, begin ‘90-er jaren.

Je moet wel erg lang wachten op deze limited 104…
We zien de foto’s dan wel eind dit jaar :wink:

1 like