Je hebt een nieuw horloge gekocht bij een bekende website verkoper.
Je spreekt af om het horloge op te halen en door tijdnood van de verkoper moet hij de factuur naar je opsturen.
Je gaat daarmee akkoord en als je thuis bent stuur je hem nog even een mailtje of hij het aangetekend wilt versturen.
Je vraagt om zijn bankgegevens om het bedrag over te maken voor het aangetekende verzenden.
Vervolgens krijg je helemaal geen respons op deze mail.
Naar 4 dagen heb je de factuur nog niet thuis en je belt hem op.
Als antwoord krijg je dat hij hem gisteravond heeft opgestuurd,maar dat hij het niet aangetekend heeft opgestuurd.
Letterlijk; Ik ga een factuur niet aangetekend versturen,daar begin ik niet aan.
Terwijl je hebt aangeboden de kosten van het aangetekende verzenden te betalen.
Is het nou zo raar wat ik vraag,met het oog op als de factuur kwijt raakt en in verkeerde handen valt…………….nou je kan zelf wel bedenken wat er zou kunnen gebeuren.
Dus vinden jullie dat ik iets abnormaals vraag en hoe vinden jullie het handelen van deze verkoper?
Ik zie het probleem niet.
Een factuur moet in de volgende informatie bevatten.
•KvK nummer
•Doorlopende nummering
•Factuurdatum (als de factuur aan de klant uitreikt wordt)
•Naam en adres van het bedrijf
•Naam en adres van de klant
•Omschrijving van de goederen of diensten
•Aantal goederen of diensten
•De datum dat de goederen geleverd of de diensten verricht zijn/worden
•Prijs exclusief BTW (per product)
•BTW tarief
•BTW bedrag (in euro)
•Het totaal te betalen bedrag
•BTW nummer
Wat moeten “verkeerde handen” hier nu mee?
En waarom zou een verkoper zijn facturen aangetekend moeten versturen? Alleen maar extra werk waar hij niets mee opschiet.
Niks aan de hand eigenlijk en hij zal heus wel in je brievenbus glijden.
Ik zie het probleem niet.
Een factuur moet in de volgende informatie
bevatten.
Wat moeten “verkeerde handen” hier nu mee?
En waarom zou een verkoper zijn facturen
aangetekend moeten versturen? Alleen maar extra
werk waar hij niets mee opschiet.
Het kan een probleem worden want:
Op de factuur staat wat je hebt gekocht en ook de waarde.
Op de enveloppe staat je adres.
Er zijn hier genoeg voorbeelden op het forum dat er bij hen is ingebroken,omdat ze achter je adres zijn gekomen en weten wat er te halen valt.
Of had je nog niet zover gedacht?
Bovendien staan er privegegevens op die alleen jezelf aangaan.
En extra werk,goh dat moet je toch overhebben als iemand wat bij je komt kopen,service heet dat geloof ik…
Geldt dat niet voor iedere factuur die bij je in de bus valt. Wat dacht je van je bankafschriften, die komen toch ook met de gewone post.
Als we het dan toch over vertrouwelijke informatie hebben!
Op de factuur staat wat je hebt gekocht en ook de
waarde.
Er zijn hier genoeg voorbeelden op het forum dat
er bij hen is ingebroken,omdat ze achter je adres
zijn gekomen en weten wat er te halen valt.
Bovendien staan er privegegevens op die alleen
jezelf aangaan.
En extra werk,goh dat moet je toch overhebben als
iemand wat bij je komt kopen,service heet dat
geloof ik…
Beetje ver gezocht.
Loop 'savonds door een willekeurige buurt en je ziet wat voor
auto’s de mensen voor de deur hebben staan en wat voor tv er aan de muur hangt.
Is een stuk makkelijker dan gaan wachten op een factuurtje die bij de postbode uit de tas valt.
De meeste forummers laten horloges verzenden incl. factuur, ook geen probleem toch?
Nog een gratis advies: Als je de service beneden de maat vindt, gewoon niet meer kopen daar.
Op de factuur staat wat je hebt gekocht en ook
de
waarde.
Er zijn hier genoeg voorbeelden op het forum
dat
er bij hen is ingebroken,omdat ze achter je
adres
zijn gekomen en weten wat er te halen valt.
Bovendien staan er privegegevens op die alleen
jezelf aangaan.
En extra werk,goh dat moet je toch overhebben
als
iemand wat bij je komt kopen,service heet dat
geloof ik…
De meeste forummers laten horloges verzenden incl.
factuur, ook geen probleem toch?
Laat ik het zo zeggen,je denkt niet verder dan je neus lang is
Want als je een horloge laat opsturen met factuur zal dat altijd aangetekend of verzekerd zijn.
Of laat jij je horloges versturen in een bubbeltjesenveloppe met de reguliere post?
Even voor de duidelijkheid het gaat hier niet om een paar tientjes of honderdtjes.
Maar een veelvoud daarvan.
Geldt dat niet voor iedere factuur die bij je in
de bus valt. Wat dacht je van je bankafschriften,
die komen toch ook met de gewone post.
Als we het dan toch over vertrouwelijke informatie
hebben!
Bankafschriften komen bij mij niet met de post.
Ik neem aan dat jij ook internetbankieren kent,dan krijg je die afschriften niet meer of is het bij jou anders?
En in een winkel krijg ik per direct een kassabon,ik zou eerlijk gezegd niet weten waar die facturen vandaan moeten komen zoals jij het beschreef.
Of je moet hebben over een factuur van een Veronica gids of iets dergelijks.
Het gaat mij in eerste instantie om het bedrag wat gekoppeld is aan het horloge.
Volgens mij gaat het je niet eens meer om die factuur. Je wilt eenvoudigweg je gelijk en als een ander het daar niet mee eens is dan ga je tot aan het gaatje.
Van mij krijg je dat gelijk niet want ik vind de redenatie veel te ver gezocht. Ik ben zeer benieuwd hoe of je woont. Een hek om je huis met alarm en honden in de tuin??
Blijf toch met beide benen op de grond staan!!
Het gaat mij in eerste instantie om het bedrag wat
gekoppeld is aan het horloge.
Doe je ook zo moeilijk als de loodgieter een nieuwe CV ketel komt plaatsen?
Je zit te zeuren 2006, waar ik woon komen envelopjes met briefjes gewoon aan
op de plaats van bestemming.
normaal reageer ik zelden of nooit op een onderwerp,maar wil hier nu toch iets over kwijt.
als ik vorig jaar dit onderwerp had gelezen dan zou ik zeggen waar maak jij je druk over doe een beetje relaxed.
maar begin van dit jaar heb ik een soort gelijk akkevietje gehad:
ik had met een goed bekende internetverkoper afgesproken op een neutrale plaats in de provincie,kwam goed uit hij en ik moesten die dag toevallig daar in de buurt zijn.
scheelde mij een hoop tijd,wat wil nu hij was de factuur vergeten.
koop wel gesloten want het was een pracht horloge van net geen 5000 euro.
spraken af om de factuur naar mijn huis op te sturen,na een week had ik hem nog niet in huis.
gebeld en wat bleek hij had het allang opgestuurd.
die was dus foetsie pleitte.
maar ik kan je vertellen dat ik me er toen niet echt prettig bij voelde.
want op dat moment spoken er allerlei gedachte door je hoofd.
je gaat toch ook niet zomaar tegen een willekeurig persoon op straat vertellen dat jij een horloge van 5000 kwit in huis hebt.
in feite is door het onaangetekende verzenden dat nu wel gebeurd,het komt op hetzelfde neer als je nadenkt.
dus mijn advies altijd aangetekend laten versturen als je een goede nachtrust wil hebben!
en als je er voor wilt betalen zie ik het probleem eigenlijk niet.
wat bedoel je eigenlijk met de verkoper kwam in tijdnood.
en wie was het.
verder denk ik dat je niet veel reacties zal krijgen,het ligt denk ik nogal gevoelig want het zou best eens een bekende verkoper kunnen zijn.
beetje lafjes noem ik het maar.
Een beetje verkoper zou de mogelijkheid moeten bieden om facturen te downloaden van een secure server. Je hebt dan gewoon een rechtsgeldige factuur.
Je hoeft dan niet meer bang te zijn dat de postkoets beroofd wordt.
Long heeft gelijk en 2006 heeft m.i. een punt; zeker tegenwoordig met al die inbraken en overvallen.
Klant is koning, mits hij zich als koning gedraagt.
Als de verkoper te beroerd is om aan zo’n normaal verzoek te voldoen en alleen de winst te willen pakken, verdient ie het niet om een goede naam te behouden.
Ik durf er een taart om te verwedden, dat de verkoper niet eens de moeite heeft genomen, om uberhaupt een faktuur te maken, laat staan te verkopen. Dat scheelt hem weer BTW o.i.d… Alles wat op papier staat, moet ie verantwoorden.
Denk dat dat de echte reden is waarom ie geen faktuur aangetekend wil versturen; kan ie altijd zijn zoekgeraakt…
Ik krijg altijd m’n facturen van de auto dealer binnen per post, niet aangetekend. Moet ik me nu ook zorgen gaan maken??? En wat doet de albert heijn met de gegevens van m’n bonuspas?? Wat doen al die camera’s boven de autosnelweg die m’n kenteken registreren?? Slik, die sms dienst waar je de waarde van je auto kan opvragen of de waarde van je huis??? oei. overigens is het ook nooit duidelijk wat de verkopende partij met jou gegevens doet.
kortom, een storm in een glas water. wanneer je al die ellende niet wilt… gewoon contant afrekenen in een normale winkel en garantie claimen met het garantiebewijs en de bon niet op naam laten zetten.
Wat dacht je van de post van het CJIB?
Staat je naam op en je adres en wat voor
auto je rijdt plus kenteken.
En soms ook hoe hard 'ie kan.
Dus de kwaadwiller weet waar 'ie langs moet.
Dus ook de bekeuringen maar aangetekend?
Het moet niet gekker worden of
worden we collectief paranoïde?
Wat dale is overkomen wens je niemand toe. Het is echter niet te wijten aan internet verkoop. Zoals te zien is de rolex bij Heetman gekocht. de andere horloges zijn zo uniek dat ook deze enkel bij een dealer gekocht kunnen worden. Flauwekul dus dat 2006 dit voorbeeld erbij haalt.
Je kan zulke horloges ook niet verzekeren per postvanwege de hoge prijs. Lijkt me dus uitgesloten dat de aanbieder het op die manier per post aanbiedt!!!
Ik denk dat 2006 een beetje te achterdochtig is. Echt niet nodig hoor.
Wat dacht je van de post van het CJIB?
Staat je naam op en je adres en wat voor
auto je rijdt plus kenteken.
En soms ook hoe hard 'ie kan.
Dus de kwaadwiller weet waar 'ie langs moet.
Dus ook de bekeuringen maar aangetekend?
Het moet niet gekker worden of
worden we collectief paranoïde?
Slaat echt nergens op dit.
De meeste auto`s staan buiten,dus voor iedereen te zien.
En dat moet jij je nog afvragen wat voor auto, een Dafje of een dure Mercedes.
Dure auto`s hebben altijd een alarmsysteem,ik dacht een horloge niet maar ik kan het mis hebben (
Maar als je het perse wil weten je kan wel van je dure Mercedes worden berooft dat heet carjacking.
Dus als je een prijzig horloge hebt kan je die ook zomaar kwijt raken door een overval of een inbraak.
Denk je dat ik me zorgen zou maken als het een horloge betrof van een paar eurootjes
Maar als jij het niet erg vindt om te laten weten wat voor luxe horloge`s je thuis hebt.
Dan stel je ze toch lekker tentoon voor de ramen van je huis.
Kan je de proef op de som nemen hoe lang ze nog in je bezit hebt…