Faded...?

Ik ben benieuwd naar jullie mening over faded onderdelen. Vind je het, net zoals mij helemaal de bom?! Of vind je het juist belachelijk, gare onderdelen op een horloge en zie je dit liever vervangen door nieuw(e)?

Ik lees het graag…

Waarom deze post? Voor de Pasen heb ik de pepsi bezel van m’n GMT afgehaald en vervangen door een (NOS) fat font zwarte bezel. Toch vond ik het zwarte zwart niet helemaal lekker matchen met de matte wijzerplaat (en de zon):

Daarom (tijdens het paasdiner >X>X>X ) een faded bezel gekocht…


picture: by Ummie - rolexforum.nl

Woensdag komt de bezel binnen en ik ben zeeeeeeeeeeeeer benieuwd naar het effect…

De GMT is overigens geschikt om lekker mee te knutselen:

Gr. Roel

Ik kan hierin heel ver met je meegaan, echter één en ander valt en staat met de staat van de rest van het horloge. Een opgepoetse kast, nieuwe (nos) wijzerplaat/wijzers in combinatie met een faded bezel is (natuurlijk) geen kijk. Overigens ben ik niet bang dat jij een dergelijk combi zal bedenken, laat staan dragen;)

Conclusie: een horloge mag z’n leeftijd laten zien

Ik heb een vintage horloge met een faded bezel, maar wie kan me vertellen wat ik het beste kan doen om het zwart weer mooi fris te krijgen ???

Krabong koopt tijdens het paasdiner gheghe. Denk dat het errug mooi is!

Ciao, Ron

WVE Schreef:

Ik heb een vintage horloge met een faded bezel,
maar wie kan me vertellen wat ik het beste kan
doen om het zwart weer mooi fris te krijgen ???

En jij ben de paashaas?

Wat dacht je van een nieuwe inlay kopen??? Open anders even een nieuw topic hierover…

gr. Roel

Faded is prachtig, alleen smaken verschillen. Op een GMT vind ik de vervaagde rood/blauwe bezels erg mooi en de zwarte weer niet. Op een oude 5513 zie daarentegen wel graag een grijze bezel.

Jammer genoeg heb ik niet de horloges voor faded anders was ik zeker los gegaan, ik graag de foto’s langs komen van de nieuwe combi

gr,

Vncnt

Vind de pepsi wel mooi in al zijn vergaande glorie. Voor de rest moet je er voor waken er geen karikatuur van te maken maar je smaak is tot nu toe onberispelijk gebleken, Roel.

Ik vind een faded Pepsi bezel mooi! De bezel die je zojuist hebt gekocht moet ik gemonteerd zien. IMHO is hij een beetje te faded!

Gr. Mark

Ik ben het helemaal met Vincent eens.

Ik vind die faded bezels prachtig. Ze moeten wel bij het horloge passen. Dus niet een glimmend zwarte plaat met spierwitte lume er onder. De pepsi is faded een stuk mooier dan glimmend, wat mij betreft.

Die goud(brons?)-rode vind ik de mooiste, maar die moet voor mij op een two tone met bruine plaat.

Groeten,

Martin

Ik vind de voorbeelden die je laat zien prachtig! Wat mij betreft kan het niet faded genoeg zijn. Maar kijk hier eens: de grootvader van alles wat faded is!

Menno

Eerst knippen en plakken, daarna even de spatie achter ‘http’ weghalen; als gewone link wilde hij niet openen vanuit het geplaatste bericht.

http ://www.sothebys.com/app/ecatalogue/fhtml/index.jsp?event_id=30108#/r=index-fhtml.jsp?event_id=30108|r.main=lot.jsp?event_id=30108&id=917/

Zo’n bakeliet randje met radium…

Tsja… :wink:

  • verkoopt z’n linker nier want hij heeft er toch twee… *

ik vind faded mooi maar wel als het geheel zo is … het gaat dus om de juiste combi, maar dat komt zo te zien helemaal goed (tu)

Yep… hij zit er op… en ik vind het vet!

En ik kan zondag pas bij daglicht foto’s maken, die ik dan met jullie zal delen.

gr. Roel

Zondag pas:(

Hier in het westen is er al eerder daglicht hoor:#

Ik vind het niks. Faded en Patina klinkt allemaal zo mooi maar ik zie gewoon. Vergaan, verweerd en verrot…Sorry kan het niet helpen. Ik wil altijd hagelnieuw indien mogelijk.

net als Dreski, een beetje vindt ik mooi,te weer niet, is natuurlijk een grijs gebied. persoonlijk prefereer ik nieuwer,maar moet dan ook weer bekennen, dat ik nog nooit een vintage heb gehad!!!
Dus voortschrijdend inzicht,wie weet.;):wink:
gr john

dreski Schreef:

Ik vind het niks. Faded en Patina klinkt allemaal
zo mooi maar ik zie gewoon. Vergaan, verweerd en
verrot…Sorry kan het niet helpen. Ik wil altijd
hagelnieuw indien mogelijk.

En natuurlijk respecteer ik je mening (tu)

Je staat overigens niet alleen… want toen ik reuze trots zo de keuken in liep;

… kreeg ik een heerlijk warme reactie; “GATVER!”… (:D(:D(:smiley:

Mij boeit de negatieve feedback helemaal niets, Ik vind faded momenteel helemaal… Wow! :wink: :slight_smile:

En natuurlijk als eerste gekeken of de bezel een spatie 18 had… (tu)(tu)(tu) :

Kabrong takes it to the extreme!!

heel veel draagplezier met deze en doe die extra pepsi bezel eens snel in een zoutwateroplossing!

gr,

Vncnt

Zeemeester Schreef:

Kabrong takes it to the extreme!!

heel veel draagplezier met deze en doe die extra
pepsi bezel eens snel in een zoutwateroplossing!

gr,

Vncnt

Hey kerel,

Ik heb maar 1 pepsi bezel… en die is al verkleurd… het blauw is lichter dan nieuw:

En ik hoef niets uit zoutoplossing… Die zijn namelijk makkelijk te herkennen aan een gebleekte achterkant… De exemplaren die ik nu heb zijn van achter :wink: vol van kleur (tu)

gr. Roel