Leuke actie, ik ben benieuwd naar de uitkomst. Ik zou graag een DS 30 hebben.
Ja precies. Je hebt helemaal gelijk.
Bedankt voor je reactie!
@logie heeft wel een punt als hij je attent maakt op het feit dat op dit forum toezeggingen heel wat anders zijn dan echte deelnemers.
Als jij een staffel bekend maakt, kan het best zijn dat er nog “achteraf” instappers zijn :slight_smile
Als het een HFLE2018 of zelfs 19 wordt mijn
Dat zou kunnen, maar niemand heeft hier nog toegezegd.
Ik denk dat iedereen in het lijstje echt wel weet wat Damasko is en vind de opmerking van @Logie daarmee laatdunkend over komen.
Je begrijpt me verkeerd denk ik. Mijn punt is dat de lijst snel gevuld wordt. Niet dat mensen niet weten wat Damasko is
Ok, dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen.
Mea culpa!
Daluca, DA38, Leder, Clasp
Daffie, DA47, … , …
Haaky, DA36, Leder , Clasp
Slin, DA34, Staal
Koetsjh, DA34/DA38, … , …
Robbertw, DA47, Leder, Std gesp
RobD, D36, Leder, Clasp
Zulu, DS30, …, …
Slider_7, DA46, …, …
Honey_Badger, DC80, leder, …
Kiek, DA38, staal
Martijnfaber, DA38, leder, std gesp
Melvin, DA36, staal
Lance_explorer, DA35, staal
Maniac2003, DC56 Si, leder, std gesp
Vierport, DA44, … , … , …
Hamari, DA37, … , …
Jurtz, DS30, … , …
Even voor de goede orde: Ice hardened staal komt op 62 HRC uit. Da’s nog zeer makkelijk te krassen. Ik maak m’n Japanse messen (61HRC VG10 staal) schoon met een afwasborstel, snij op bamboe planken en hang ze tegen een houten magneetstrip: ze zitten nog onder de krassen.
Dat hardere staalsoorten resistenter worden tegen krassen is een feit. Maar onmogelijk wordt het nooit.
Overigens vind ik het interessant dat ze onder de noemer staal ergens 1600 Vickers roepen, terwijl overal 760 Vickers / 62 HRC staat. Ik vraag me af of ze met een alternatief bezig zijn wat harder is.
Ik geloof dat men bedoelt de case is 740 vickers, terwijl de hele dunne Damest coating een hardness heeft van 1500 vickers…
http://www.damaskowatchtechnology.com/technology-damestcoating.php
An intermediate zone about 1.5 µm (microns) thick is created by ion implantation on the surface of the case. This region is strong with hardness about 1500HV. It acts as a bonding layer between the case and the multi-layer coating.
Dan vraag ik me af waar ze die coating gebruiken want het gros van de hierboven gekozen horloges heeft de volgende zin bij de Case beschrijving staan:
Entirely hardened, ice-hardened to 60 HRC or 710 HV
Er wordt niets van een coating gezegd.
Trouwens jammer dat er niemand voor de DH2.0 gaat, de outdoor horloges zijn tof.
Ik geloof dat Damest wordt toegepast bij de zwarte versie van de diverse modellen…
Er is geen sprake van coating. De kasten zijn door en door gehard staal van 60hrc, staat tevens op de caseback vermeld.
Sinn gebruikt een soort coating voor sommige kasten.
Je mag je opgeven hoor
Heb Damasko gevraagd een indicatie te geven van het kortingspercentage bij de afname van x horloges:
"The discount will be according to number of watches ordered. Only then I will be able to say."
Beetje kip-ei verhaal… We gaan het vrijdag (antwoord wellicht maandag) zien
we wachten af.
Fingers crossed
Inderdaad kip-ei verhaal want als de korting maar 10% is, zal de lijst een stuk minder worden.
@DaLuca
Zou je mijn optie willen aanpassen naar de DC 66 black. De 56 Si is mooi maar lijkt mij achteraf iets te veel op mijn DA38, vooral de kast. De DC 66 black vind ik toch wel een stoer ding.