Fake Cartier? (NEP!)

Vind je? :expressionless:

Bedankt voor het ‘welkom heten’.

1 like

Omdat ik schrijf dat het toch jaren een fijn horloge was? Lekker de boel opruien, Ruud wordt het hier niet beter van.

2 likes

Kom je helaas zo vaak tegen :pensive: van het weekend nog, bij mijn neef allemaal een neppert om, ze waren een dagje naar Beverwijk geweest, je kunt het verschil nauwelijks zien zegt hij dan ook nog, terwijl ik zonder bril en zonder de Beverwijk referentie voldoende zag. Later in de hand werd het helemaal duidelijk, nauwelijks gewicht en gewoon minder afgewerkt netjes gezegd. Erg jammer allemaal. Liever even doorsparen voor het echte werk.

Inderdaad, daarnaast kan volgens mij het topic dicht voordat het escaleert omdat TS al haar antwoord heeft. Of worden deze topics in deze categorie niet meer gesloten zodra de vraag beantwoord is?

1 like

Sonja, niets persoonlijks, maar als iemand aangeeft jarenlang met plezier een fake Cartier gedragen te hebben wetende dat het een neppert is dan moet ik zeggen dat ik nooit eerder zulke milde reacties hierop gezien te hebben.
Is prima, zal wel een reden hebben, maar val dan niet over die paar mensen die wat minder begrijpend reageren. Replica’s worden op dit forum gezien als het laagste van het laagste.

11 likes

Er zijn ook duidelijke regels over, anyway, ieder zijn ding.

2 likes

Yep, die hier niets over zeggen, imo. Dit subforum bestaat specifiek om feedback te krijgen over nep vs echt. En regels controleren tot nader order niet wat mensen vinden over een ding, ongeacht het ding.

Er zijn ook regels tegen op de persoon spelen trouwens. :wink:

2 likes

Om het horloge al jaren gedragen te hebben ziet het er ontzettend fris uit.
Zal misschien zeggen wat iedereen denkt maar niet durft te schrijven: lijkt op iets wat pas uit China in de TS’ bus is gedropt
. :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Wat een gezeur weer zoals altijd. Het horloge is nep. nou hup, verder met jullie dag.

5 likes

Jewah, dit is een milde ontvangst.

Als je met plezier replica’s draagt hoor je nou eenmaal gefileerd te worden, dat is één van de ongeschreven regels onder de liefhebbers.

Een Tank is al voor onder de 2k te vinden.

Mooi spul!

8 likes

:joy:

Het is waarschijnlijk minder hautain bedoelt dan het klinkt.

2 likes

Neppe mensen dragen neppe dingen, Sonja.

Nu niet meer.

15 likes

Zo is het maar net. Mooie Tank!

1 like

Jeetje wat een vijandigheid van TS opeens na inderdaad een betrekkelijke milde receptie.

Aan @sonja72: het is prima om hier een vraag te stellen over de echtheid van een horloge als je daar aan twijfelt (daar is dit subforum immers voor). Dit gebeurt meestal door beginners/leken die graag meer info willen, maar ook “experts” stellen hier vragen als ze niet zeker zijn, je kunt immers niet overál expert in zijn :smiley: .
De reden dat je

wordt (naar mijn mening op heel milde wijze), is omdat je aangeeft hem te willen (blijven) dragen, wetende dat hij nep is. Dat is een behoorlijke faux pas en zelfs - zoals ik de regels lees- verboden op dit forum. Nep is i. inbreuk op intellectueel eigendom en ii. (in)directe support van een louche industrie.

Ik zou je willen aanraden je vooral niet uit het veld te laten slaan door deze tegenvaller en je verder te verdiepen in horloges. Wellicht vind je nog meer andere merken interessant die je hier tegen komt. Het is een leuke hobby en er is hier genoeg expertise om je verder op weg te helpen op je horlogereis :smiley:

4 likes

Je hebt zojuist 70% van de bevolking beledigd :crazy_face:

6 likes

Mooi! En ik kan me geen beter passende band voorstellen dan die.

Minder mooi. Goud op tank werkt niet bij mij. Denk ik. Maar ik zei vroeger ook dat Rolex kak is, en daar heb ik intussen ook uitzonderingen op moeten ontdekken, dus wie weet.

2 likes

Als je een nepperd draagt, wetende dat het een nepperd is, dan draag je het merkje voor de buitenwereld.

Liever een echte Seiko dan een neppe Cartier.

9 likes

Honderd euro in de winkel.

2 likes

Is bij sommige merken ook met een echte zo?

1 like

Tenzij de reden waarom je het draagt, niet het merk zelf is maar het design, en je het evengoed mooi zou vinden zonder de naam of het logo erop. Klinkt mij logischer dan mensen die dingen dragen/mooi vinden omwille van het merkteken zelf. Al zijn er natuurlijk wel me-

DAT DUS. :rofl: