Zonder dat de achterliggende gedachte is dat ik er beter van wil worden, wil ik oprecht weten of iemand weet of vermoed of het hier om een replica gaat. Ik ben er (nadat ik vrij nonchalant met het horloge omga) erop gewezen dat het wellicht toch een ‘echte’ kan zijn na zelf jaren anders vermoed te hebben.
Ik vrees nep. Bij een echte is de X voorzien van Cartier in kleine letters. En de print komt mij allerbelabberdst voor
Edit: waarbij het geen enkele garantie geeft dat ie dan wel echt is. Ook replica’s hebben dit inmiddels doorgevoerd
Ik vrees ook nep. De diamantjes zitten er ook niet echt goed in
Steentjes zitten er ook niet recht in
Het argument van de naam in ‘het smalle’ pootje deed mij ook al jaren ervan overtuigen dat dit een imitatie moet zijn.
Kijk zelf maar eens op Chrono24 naar de tank Fransiases met diamanten dan zie je het verschil in kwaliteit zelf
Dat ook niet meteen. Ik heb er al jaren plezier van
Van een nep horloge? Nee toch, zonde.
Hoi Sonja,
Sorry, maar deze is echt niet echt! Je ziet het aan alles: de naam Cartier op de wijzerplaat staat er niet goed op, de steentjes zitten schots en scheef en het achter deksel klopt qua vorm en qua setting van de letters en schroeven niet. De band is lelijk afgewerkt en er zijn nog wel wat details. Maar een geoefend oog ziet het eigenlijk aan het gehele horloge: het klopt niet en de kwaliteit is slecht. Ik vind het jammer voor je.
Verder een goed bedoelde tip: als je lid van het forum blijft, zou ik jouw achternaam verwijderen uit jouw profiel, in verband met privacy/veiligheid.
Nee oké, dat is uiteraard aan jou.
Uiteraard is mijn reactie aardig bedoeld.
Veel plezier nog gewenst op het forum!
@Sonja72
Ik maak graag van de gelegenheid gebruik om je hier welkom te heten op dit leuke Forum waar horlogeliefhebbers, lobroeken en azijnpissers in één grote vrolijke community hun hobby met elkaar delen.
Ik hoop voor jou dat je nog wat verder op het forum gaat rondkijken na deze misschien wat voor jou teleurstellende exercitie en dat je je misschien wel wat meer wil gaan verdiepen in de schoonheid en de magie van het tijd-meetinstrument dat horloge heet.
Misschien dat het je inspireert om even lekker door te sparen en dan een èchte echte Cartier Tank te kopen.
Ik weet zeker dat je daar dan heel erg van gaat genieten!
En zo is het! Mooi gezegd Lex.
Duidelijk nep. Slechte afwerking.
Welkom op HF Sonja en veel plezier hier gewenst, het is duidelijk dat je een horloge liefhebber bent👍🏻!
Nope, ook op staal zoals bijvoorbeeld deze Panthere de Cartier. Hier zit “zelfs” een kwarts uurwerkje in.
@Sonja72, welkom hier en laat je niet afschrikken door een enkeling. Het grootste deel van de forumleden is meestal erg vriendelijk en enthousiast. En dat enthousiasme is voor velen aanstekelijk, dus denk goed na voordat je hier blijft hangen
Hoe is dat duidelijk dan? Ik zie gewoon iemand met een vraag of een horloge echt of nep is.
En die vervolgens niet heel uitgesproken tegen nep is
Er wordt mij hier ook maar 1 ding duidelijk als ik de reacties zo lees… Zodra het een vrouwen naam betreft die in het profiel staat is iedereen ineens een stuk milder en vriendelijker!