Beste horloge liefhebbers
Wie heeft dit wel is eerder gezien ?
Een fake horloge met fake garantiepas en box enz…
tim-1985 Schreef:
Beste horloge liefhebbers
Wie heeft dit wel is eerder gezien ?
Een fake horloge met fake garantiepas en box
enz…http://sieraden-tassen-uiterlijk.marktplaats.nl/ho
rloges-heren/472173100-longines-burberry-gucci-her
en-horloges-quartz.html?return=eJwtjN0KgkAQhd9F0Et
1VQpWltDL6AG6XdwtF%2FdncEaKondvpK7Od344Wgr5drLuUYp
DIzO0ep3mfiYCWVVLAhvLoNeFwGtNWEZf%2FSYlzHB6eiUKg4p
S3g4ib0fjGFg9sb4cMOLN4L%2BFPa0ZAhdD3IJd3cR2ebC9pHh
30fJ2TLjfNAXApuoCEtKUjFWi647Xc9Z%2FvsSDOYU%3D&df=1
&fta=eNo9kM1u3DAMhN9Fhz2L%2BrEkCvsCQdFzbgv9bo1610b
kTYwEefeSSdvbJw5nKExChx8DPYrHy3J5TcsQkZ4TimM5w6mO8
74ixDpjXHZ8n7c4eh002XaU8bbh%2FXFrL3OJv9%2Fwx3q%2Fz
vc24jpmVKdte5zlaVvHXtbazmCMe37idINiS9cm4kw5AzWKuX6
d1UCSzilZXexBAGGSgcE7X%2F5D%2FwfugKKsVOAJrPZkY5BQM
k9MLfob8mSzYfAT8QGZt43kiazWBs4xJSm262C6Y5eWJVhgqU2
eXUVJ6J53wIK1X%2BCdcYoCe%2Fep8o40TU2VJ63mb0k5mCgnN
5A50NGQ6dc58Td88YalKWnjLUFK3hS6nr10pnGOs93lwgBKabJ
n20F3fUCq3qrAOVb5bBJXCNTmvm6pjsvS7tf9F7dsSQgobum4c
PHUdUVFM4UivYn48y%2B%2BiphQ4sfn5x9GKKC0&fta_ind=14
&fs=1
Ik moest bij je post aan breitling denkeb. daarvan wooden ook doosjes en pppieren van nngemaakt.
ik ben geen longines kenner en zou denken dat ze authentiek zijn.
Dat is toch erg !
Straks verkopen ze het nog als een echte !
Als ik een horloge koop denk ik als er papieren bij zitten.
Dat het dan wel goed is.
Maar hier door moet je wel verdomd goed uitkijken.
Hoop niet dat het echt nieuws voor je was dat je complete nagemaakte sets kunt kopen. Op Marktplaats is dat meer regel dan uitzondering.
En “stel je voor dat ze deze als echt gaan verkopen”? Ja…stel je voor…
Ja inderdaad ik wist dat dus echt niet.
Ik hoorde pas dat de investeringen die China heeft gedaan in Europa en met name in Griekenland, de mogelijkheid heeft geboden om op dit moment vooral via de Griekse havens replicas uit China in de EU in te voeren…hoede economie raar kan lopen zeg…persoonlijk overgens zie ik geen verschil tussen een replica van een bekend merk of een exacte copy maar dan met de naam Parnis of Alpha, bieden zijn nagemaakt van een origineel.
Ik kom regelmatig in Turkije en als ik zie wat ze daar allemaal namaken; je houdt het niet voor mogelijk. Tot aan de pasjes en het prijskaartje aan toe. Triest, maar zolang er handel voor is, zul je dit houden.
Tja, ik zag een documentaire over de namaakhandel in Turkey op Canvas, zelfs auto-onderdelen, dei in originele doosjes werden verpakt…remschijven die als origineel werden verkocht en na 5 keer remmen uit elkaar vielen…Waar is de grens…?
capice Schreef:
persoonlijk overgens zie ik geen verschil
tussen een replica van een bekend merk of een
exacte copy maar dan met de naam Parnis of Alpha,
bieden zijn nagemaakt van een origineel.
Het verschil zit hem er natuurlijk in dat je in het ene geval misleid wordt en in het andere niet. Bij een Parnis of Alpha is het transparant wat je krijgt voor je geld. Bij een namaak denk ik toch dat je over het algemeen veel minder krijgt dan waar je voor betaalt.
Zo zou je het ook kunnen zien: Bij een ‘hommage’ als een Alpha wordt misschien de originele ontwerper gepakt. Bij een namaak wordt de consument gepakt. Aan jou om uit te maken wat je erger vindt
Weet iemand dat misschien
Als je goed kijkt op de foto zal de longines nou echt zijn
Ook de papieren ? Het ziet er echt uit!
Ik heb die man een mailtje gestuurd .
Ik: meneer is het de orginele (echte dus!) longines?
Hij: papier en garantie bewijs zit er bij!
Dus vindt het erg vaag !
If it’s too good to be true, it usually is…
Als ze het horloge zo goed kunnen namaken zijn de papieren en garantiekaart een makkie.
Ja dat is ook zo je hebt helemaal gelijk.
Maar ik ben er echt bedust van
Die complete sets kan je volgens mij al jaren krijgen. Je ziet de papieren soms ook los aangeboden worden etc. En ja, een hoop verkopers zullen bij hoog en laag beweren dat het echte zijn.
Wat mij betreft niets nieuws dus.
Ik geloof direct dat het een neppert is maar waar zie dat nu aan het
horloge zelf aan ??
Hoi Tim,
Ik ben ook geen kenner, maar wat mij opvalt is het lelijke plastic dat als bescherming op de band en horloges zit.
Dit lijkt heel erg op de MM verpakking zoals deze in China worden verzonden.
Ik heb zelf een aantal zwitserse horloges bij de juwelier gekocht, en daar nog nooit zulk lelijk plastic gezien. Hooguit een keurig passend rond doorzichtig stickertje op het glas.
Heeft iemand wel eens originele horloges gezien met zulke lelijke folie?
Gr. Edwin
Volgens mij had mijn hamilton van dat plastic op de band, maar dan wel strak en perfect passend (dus niet zo bubbelig als op de foto).
Maar ik zou zeggen:
1: de prijs
2: pak eens een plaatje van een vergelijkbare longines erbij.
Wat mij betreft straalt deze echt nepheid uit, maar daarvoor moet je wel een beetje feeling hebben hoe een horloge in die prijsklasse er uit moet zien. Daarnaast moet je altijd vergelijken met plaatjes waar van je 100% zeker bent dat ze van een echte zijn. Meestal zie je het dan snel genoeg. Let vooral op details, zoals de letters, plaatsig van de subdials, plaatsing/formaat van de indexen etc.
Hoi,
En vooral inderdaad ook het “gevoel” als je de band en zo beweegt.
Ik heb ooit bijna een nep SMP300 gekocht, toen ik em vasthad was het héél snel bekeken wat het was.
Een nepper aangeboden voor 1000 Euro, jawel!
Groet,
Nico.
Nou ik had het gister tegen een vriend van me gezegt
Over dat er zelfs neppers zijn met garantie pas enz…
Zegt mijn vriend dat het al heel lang bestaat en wordt gedaan.
Hij zei ook dat het bijna met alle horloge merken worden gedaan.
Ik ben dus gister avond ff op marktplaats en marktkraam enz.
gaan kijken en vindt ik rolex,breitling tag maar ook AP,corum hublot iwc neppers!!!
Dat wist ik dus echt niet
Maar dat vindt ik ook echt bizar want dat zijn juist merken (dacht ik altijd )wat niet bekend zijn bij de niet horloge liefhebber
Ach heb weer wat geleerd!
Ik ga nu gewoon elke keer als ik een horloge koop er mee langs bij de juwelier
Wordt tijd dat Marktplaats er iets aan gaat doen. Heb meerdere malen door gegeven dat het bij betreffende advertenties duidelijk om replicas gaat. Maar ze doen er niks aan.