-FAKE- Jaeger-Lecoultre Master control reserve de marche

Beste Horlogefanaten,

Volgend horloge staat op marktplaats.
(link naar dit zoekertje:
https://www.marktplaats.nl/v/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1988744317-jaeger-lecoultre-master-control-1000-hours )

De eigenaar blijft aangeven dat dit een originele is, maar ik ben echter een achterdochtig persoon…

Kan iemand m’n vermoedens bevestigen of teniet doen? :slight_smile:

waarom ik denk dat het niet correct is:

• Geen Swiss made terug te vinden
  • Geen melding ‘reserve de marche’
  • afwerking van het uurwerk, geen geblauwde schroefjes,… (maar slechte foto’s…)
  • de pusher naast de kroon lijkt me veel te groot…

Schermafbeelding 2023-06-19 om 10.23.50

Alvast bedankt om dit even mee te bekijken. :slight_smile:

Eerst maar eens scherpe foto’s vragen? :thinking:

1 like

Wat maakt het jou uit?

Met deze aardappelfoto’s is er weinig eer aan te behalen, maar ik zou inderdaad ook wel mijn bedenkingen hebben bij deze gezien de foto’s.

2 likes

Duidelijk nep, ondanks de slechte foto’s. De hulpwijzerplaat voor de datum heeft bij het echte model geen sunburst. En inderdaad staat Reserve de Marche er ook niet op.

1 like

Duidelijk een nepper. De afwerking van het uurwerk bestaat niet en de wijzerplaat heeft bij de echte niet zo’n heftige sunburst

1 like

lijkt me dan meteen duidelijk. :slight_smile:

Mag slotje op

Als een verkoper ook fake design stoelen aanbiedt op marktplaats, zou je er dan een JLC waarbij je twijfels hebt van kopen?

Die had ik gezien, maar daar staat de vermelding replica bij… alsook deze zouden gratis zijn, dus daar zie ik niet meteen een probleem bij…

Alsook 200+ positieve reviews geven op 't eerste zicht ergens een vals gevoel van vertrouwen. :slight_smile:

2 likes

Er zijn meer fake “design” meubels dan echte. “Hommages” zeg maar.

2 likes

Ik vind het toch wel veelzeggend wanneer iemand er specifiek naar gevraagd wordt en hij glashard beweerd dat het horloge origineel is. Dat is gewoon echt oplichterij. Kan me niet voorstellen dat deze verkoper zelf niet weet dat hij een nepper te koop aanbiedt. Bij de

heeft ie in ieder geval nog het fatsoen om ze aan te prijzen als “replica” (ander woord voor “hommage”) en die geeft ie ook gratis weg. Bij de JLC is er gewoon echt sprake van bewuste oplichterij.

Dat snap ik met zulke foto’s… het lijkt wel of die kerel zo’n wegwerp kruidvat onderwatercamera voor kinderen uit 1995 heeft gebruikt.

OT; je weet genoeg over JLC. Je weet dat deze niet klopt en de prijs te goed is om waar te zijn.
Zou wel mooi zijn, maar dromen zijn bedrog Jonas.

1 like

Nooit een prijs gehad hoor… :sweat_smile: ik mocht een bod uitbrengen, dat dan weer wel… vriendelijk voor bedankt.

1 like

Aa ging uit van de 500 bieding. Ochja… 't is wat 't is.

Heb nu wel zin om de beste kerel te trollen🤪… maar nee. Ik ga iets nuttigs doen.

3 likes

Vraagje: Hoe komt deze meneer aan 5 sterren bij 259 beoordelingen?

Als je grotendeels oude tuinstoelen en andere zooi verkoopt, snel reageert en netjes afhandelt is dat niet zo gek. Zo nu en dan een nep artikel erbij en klaar is Kees… ofja, klaar is Emiel

2 likes

Je moet echt moeite doen tegenwoordig om een slechte foto te produceren,bij deze adv zitten er al 3,dan scroll ik door :grin:

Ik heb hem ook benaderd en gevraagd of het een replica is.
Hij antwoordde “niet orgineel maar wel van hoge kwaliteit”

2 likes

Het gaat hier wel om een “Zeer uniek exemplaar” hé, staat erbij. Dat is ook wat waard :grin:

Het zou ook een gehackt MP-account kunnen zijn. Zo ben ik 2 jaar geleden opgelicht. De beste man had vele positieve beoordelingen. Mijn lage bod werd direct geaccepteerd. Dat was alarmbel nr. 1. Hij vroeg mij naar mijn telefoonnummer om betaling af te stemmen. Alarmbel nr. 2. Dat wilde ik niet. Mij werd gevraagd het geldbedrag over te maken naar een bankrekening met andere naam dan de gebruiker. Alarmbel nr. 3. Hoe dom kon ik zijn. Ik heb betaald en wacht nog steeds op het horloge :grimacing:. Google reverse image search leidde mij later naar foto’s op Catawiki van een Italiaanse aanbieder. Diverse keren melding van oplichting gedaan bij Marktplaats. Daar wordt niet op gereageerd. Het account is nog steeds actief. Het geldbedrag was niet het gedoe van aangifte waard. Maar wees gewaarschuwd.

3 likes

Bedankt voor de info, ik begreep het al niet. Jammer van jouw slechte ervaring.