Duidelijk nep, ondanks de slechte foto’s. De hulpwijzerplaat voor de datum heeft bij het echte model geen sunburst. En inderdaad staat Reserve de Marche er ook niet op.
Ik vind het toch wel veelzeggend wanneer iemand er specifiek naar gevraagd wordt en hij glashard beweerd dat het horloge origineel is. Dat is gewoon echt oplichterij. Kan me niet voorstellen dat deze verkoper zelf niet weet dat hij een nepper te koop aanbiedt. Bij de
heeft ie in ieder geval nog het fatsoen om ze aan te prijzen als “replica” (ander woord voor “hommage”) en die geeft ie ook gratis weg. Bij de JLC is er gewoon echt sprake van bewuste oplichterij.
Als je grotendeels oude tuinstoelen en andere zooi verkoopt, snel reageert en netjes afhandelt is dat niet zo gek. Zo nu en dan een nep artikel erbij en klaar is Kees… ofja, klaar is Emiel
Het zou ook een gehackt MP-account kunnen zijn. Zo ben ik 2 jaar geleden opgelicht. De beste man had vele positieve beoordelingen. Mijn lage bod werd direct geaccepteerd. Dat was alarmbel nr. 1. Hij vroeg mij naar mijn telefoonnummer om betaling af te stemmen. Alarmbel nr. 2. Dat wilde ik niet. Mij werd gevraagd het geldbedrag over te maken naar een bankrekening met andere naam dan de gebruiker. Alarmbel nr. 3. Hoe dom kon ik zijn. Ik heb betaald en wacht nog steeds op het horloge . Google reverse image search leidde mij later naar foto’s op Catawiki van een Italiaanse aanbieder. Diverse keren melding van oplichting gedaan bij Marktplaats. Daar wordt niet op gereageerd. Het account is nog steeds actief. Het geldbedrag was niet het gedoe van aangifte waard. Maar wees gewaarschuwd.