Fake-Korting-Software

Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen!

Ik wil ook graag eens een algemeen steentje bijdragen. Met stijgende verbazing lees ik alle berichten in het draadje “Is fake nou zo erg” Iedereen buitelt over elkaar heen alsof het de grootste zonde is als iemand een fake horloge zou kopen. Laat hem of haar zijn gang gaan en lees vooral de bijdrage van Henrik! Ik heb er 5-6 jaar geleden eentje gekocht en daarna nooit meer!

Maar nu: Wie durft zijn hand op te steken, als hij geen illegale software op zijn computer heeft staan, soms denk ik wel eens: Ben ik nou Jan-met-de-korte-achternaam dat ik alleen maar legale software koop? Ik weet wel dat ik dan teminste een goeie handleiding (op papier) erbij krijg, ik krijg telefonische ondersteuning en (vaak) ook nog eens gratis updates.

Een volgende vraag: we buitelen ook over elkaar heen met vragen waar we dan wel de meeste korting kunnen krijgen bij de aanschaf van een nieuw horloge. En veelal wordt dan uitgeweken naar Internet. Ik heb al eens eerder gevraagd waarom we het niet aan onze eigen juweliers gunnen. Praat met die mensen, zorg voor een goed persoonlijk contact en GUN ze de levering van jouw horloge.
En als je het aan onze Nederlandse juweliers niet gunt, wees dan ook zo stoer en val deze mensen dan niet lastig met gezeur over niet goed lopen of andere vragen, terwijl je dit horloge via Internet heb gekocht. En word dan ook vooral niet boos als ze jou het bos insturen.
Ik ben het met jullie eens, dat de prijs van horloges flink gestegen is de laatste jaren, maar nogmaals de concurrentie van Internet heeft de starre prijspolitiek van de juweliers wel beinvloed. (in positieve zin dan voor ons)
RHV

ps. de juweliers moeten eigenlijk nog blij zijn. Kijk eens naar de fotobranche: wie koopt er vandaag de dag nog een fototoestel bij de fotovakhandelaar? Wie zou dat ooit gedacht hebben dat fototoestellen bij Aldi en Lidl te koop zouden zijn.

(td) NEXT…

Afgezien van het feit dat er bij mij wel alles netjes is geregistreerd aan software op mijn laptop, wil ik wel wat kwijt: Als een puber met een nepper (merk maakt niet uit) aan zijn pols rondloopt, is voor mij niet zo’n groot probleem, het wordt pas irritant/hinderlijk/beschamend om als volwassene met een nepper trots rond te lopen en ook te doen alsof hij echt is…Get a life denk ik dan.
Net als H. een poging tot imponeren doet met het feit dat hij in een wagen van bijna 30K euro rondrijdt, boeiend, dat is mijn auto ook ooit geweest 10 jaar geleden.
Maar aangezien een auto sneller afschrijft dan ieder ander luxeartikel, is waarde bij een voertuig maar een relatief begrip (een momentopname in de meest ruime zin van het woord).
Het enige wat ik merk is dat mensen proberen te provoceren met (domme) uitspraken , en hiermee medeforummers in het harnas te jagen.
Correct me if I’m wrong maar zo zie ik het, respect voor diegene en kijk eerst eens in de spiegel en denk eerst na voor je wat achteloos neerzet.

Groet Rob

Ik zal vast ‘dom, raar of gek’ zijn, maar alles is (voor zover ik weet) officieel. Fotocamera laatst gekocht bij de fotovakman id stad, horloge via de juwelier, pc via de winkel, auto bij de dealer, vrouwen bij de vleet… oh nee, foutje! :smiley:

Ik heb het gevoel dat forumleden door andere forumleden ter verantwoording worden geroepen. Dat verbaast mij. Koop je een nepper? Doen als je dat wil. Ben je er tegen, doe het niet. Niemand is daardoor beter dan de ander. Bovendien, hebben de hoogweledele heren wel in de gaten dat wij een zeer dure hobby hebben. Ik heb vrienden die aan het eind van de maand amper uitkomen, en zouden willen dat ze een nepper konden kopen. Wie weet, koop ik er voor hun nog wel eens een. Enig idee hoe blij ze ermee zouden zijn?

Waarom koop je dan niet een mooie vintage voor ze voor nog veel minder dan een nepper? Voor 2 tot 5 tientjes heb je iets heel moois, met een mooi uurwerk, vergulde kast als je dat wilt… Waarom moet er een merk op staan wat je je niet kunt of wilt veroorloven? Ik snap die fascinatie met die merken niet.

Enkele van mijn toppers zijn een Arsa, Montilier, Zodiac, Union. En als ik je die laat zien zul je ze vast ook mooi vinden. Ik heb geen Breitling, Rolex of Panerai. Niet omdat ik ze niet kan of wil betalen, maar omdat het niet mijn manier van doen is. Ik koop liever wat meer horloges voor minder. Vanuit die gedacht zou ik ook wat neppers kunnen kopen maar ik heb te veel respect voor mezelf om dat te doen, ik heb niets te bewijzen.

Natuurlijk heb je daarin gelijk. Wat me gewoon stoort is dat mensen elkaar niet in hun waarde laten.

Is dat niet het probleem van mensen die imitatie goed/geen probleem vinden? Een gebrek aan eigenwaarde?

Beste Henrik, ik ben een gelovig mens. Laten we geen discussie beginnen over hoe een mens met zichzelf om moet gaan om eigenwaarde te verkrijgen. Maar geloof me, het heeft in elk geval niets met horloges te maken. Maar wel hoe je met je medemens omgaat.

Marijn je raakt de kern van de zaak ,hopelijk begrijpt henrik het nu wel.

@ Marijn: Ik begrijp niet wat het geloof hier mee te maken heeft. Het gaat hier om een gebrek aan geloof in jezelf, diepgewortelde onzekerheid die men probeert te compenseren met opschmuck en uiterlijk vertoon. Maar omdat het dan ook nog eens aan de centen ontbreekt vlucht men in nep en namaak. Ik zou er verder niet zo zwaar aan tillen tenzij je iets op te biechten hebt :smiley:

@Mikado: Ik snap het niet, wat is die kern van de zaak? En als je dan toch aan het uitleggen bent, doe me gelijk even die reactie op http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,41291,41467#msg-41467 ?

Exacto. laten we vooral niet de kern van de zaak vergeten: het is VERBODEN ! Een mus moet er niet met een mees vandoor gaan. Kun je het niet betalen jammer dan, gewoon sparen of berusten erin. Ga je vooral niet beter voordoen dan je bent, want dat werkt averechts. Ik ken wel advocaten en chirurgen met 5 ton bruto, die gewoon met een horloge van de HEMA van 15 euro lopen, kijk, dán ben je een vent…

@ Henrik: over die opschmuck, helemaal mee eens natuurlijk, maar er zijn ook mensen met Rolex e.d. die er absoluut niet mee te koop lopen (dat is mijn benadering ook en dat bevalt prima), maar het puur kopen om er zelf plezier van te hebben.

volgens mij heeft het niets te maken met elkaar in waarde laten. Nep is geen horloge. Dit is een horlogeforum voor iedereen die om horloges geeft en daarin respect heeft voor de verschillende vormen van liefhebberij. Let goed ik spreek over horloges en NEP=GEEN HORLOGE.

Ik heb klaarblijkelijk niet duidelijk gemaakt wat ik wil zeggen. Je kunt aan een horloge niet afzien wat voor mens iemand is. Iemand met een nepper kan die dragen alleen voor eigen plezier, iemand met een echte Rolex alleen om indruk te maken op anderen. Waar. Een nepper is verboden, alhoewel sommige legale merken eigenlijk ook neppers zijn (kennen jullie het merk Robert?, pure Rolex imitaties met een ETA 2824 uurwerk).

De link waar Henrik naar verwees is wel een goede. Goed argument, die dwangarbeid. Dwangarbeid in China. Ik probeer daar op te letten. Maar let op!!!, dan ook geen goedkope spijkerbroeken meer, kleedjes, usb sticks, lampjes, stekkerdozen etc etc etc

Wat ik gewoon wil zeggen eigenlijk, oordeelt niet!!! Maar goed, zullen we verder gaan met het praten over horloges. Die heerlijke dingen die mij zo volledig in de ban hebben.

Goed idee, laten we het maar weer over echte horloges hebben en dit laten voor wat het was, over een paar weken komt er een nieuwe Hendrik om de discussie weer op te rakelen (dit was niet de eerste keer).