Hallo kenners, verzamelaars en experts.
Ik ben in het bezit van dit fraaie skeleton horloge. De hamvraag is alleen, is dit nu een fake of een authentiek Jeager lecoultre pocketwatch?
Bedankt!
Hallo kenners, verzamelaars en experts.
Ik ben in het bezit van dit fraaie skeleton horloge. De hamvraag is alleen, is dit nu een fake of een authentiek Jeager lecoultre pocketwatch?
Bedankt!
Prullenbakwaardig.
Veel knulliger dan dit wordt het niet.
Wat de heren hierboven bedoelen te zeggen is dat het helaas een fake is
Dat kleine uurwerkje…
china
Ik denk dat je het antwoord al wist voordat je de vraag stelde. Maar OK, we bevestigen het graag.
CSM oftewel China Standard Movement.
Te vinden in heel erg veel Chinese horloges. Er zijn er bij die gewoon goed lopen, maar de kwaliteit is lang niet altijd constant. Volgens kenners worden deze uurwerkjes door verschillende fabriekjes gemaakt. Schijnt gemaakt te zijn naar voorbeeld van een Enicar.
FAKE!!! Lijkt meer op een goedkoop chinees uurwerk.
Zelfs de paashaas is echter
Eén van de redenen waarom ik sinds een paar jaren zeer goed let op de labels en informatie van producten; lees ik ergens China, dan kijken we even verder. Chinezen nemen een loopje met milieu wetgeving (lees: verboden en/of schadelijke middelen in de producten verwerken), nemen een loopje met veiligheidsnormen (de westerse -), nemen een loopje met kwaliteitsnormen (wederom de westerse). Kortom, veel producten uit china zijn volslagen onbetrouwbaar.
Uiteraard zijn er een paar schijnbare uitzonderingen op die regel. Maar zal ik moeite doen om het kaf van het koren te scheiden? Nee.
Excuses voor deze maatschappij kritische note
Vwb jouw horloge, lees bovenstaande.
Hopelijk hebben je verwachtingen niet een al te grote deuk opgelopen…