Fake Omega Seamaster

Begin deze maand kocht ik een partij horloges op MPL. Gokje wagen, altijd spannend. Het gokje was verkeerd, want uit de partij van 15 klokjes was er 1 wel leuk, een Dugena. Maar daar gaat het niet om. In die partij zat een Omega Seamaster, FAKE written all over it. Het Omega logo zit heel slordig op de wijzerplaat gesoldeerd, dus ik knutsel hem open. De (gouden?) snap-on deksel was er snel vanaf en ik zag een caliber in de bekende Omega kleuren. Even door de loep kijken of ik een cal nummer zag… Maar het enige wat ik zag was een nummer PS.32, en Omega 17 jewels.
Onder de balans zag ik een merkje, JEJ (Grote J’s, die een beetje over de E heen buigen)
Nu ben ik nieuwsgierig of iemand weet wat voor uurwerk dit is ?
Ik zal van de week proberen om bij daglicht wat fotos te maken…

Groeten

John

omdat het fake is zegt het merknaam natuurlijk ook niks …
als je toch meer wilt weten kun je beter foto’s maken en plaatsen …of gewoon weg gooien :wink:

standaard fakes zijn meestal uitgerust met een chinees ST-6 uurwerk

deze foto vond ik op een Hong Kong site om een dergelijk uurwerk te demonteren/schoonmaken en monteren.

Als je wilt oefenen met demonteren/monteren van uurwerkjes is dit wel aardig.

gr Ron

Maar je had vroeger ook al fakes. Dan zit er soms wel een zwitsers uurwerkje in, maar van zeer envoudig fabrikaat… Misschien is dit hier ook het geval.

Groeten,
Niels

Ik zal is kijken of ik wat fotos bij daglicht kan maken vd week.
Vooral de kleur van het uurwerk lijkt erg veel op die van Omega.

Grt
John

Ben benieuwd naar je foto’s. Nu ik me bedenk… ik heb ook een replica liggen. Vind het leuk om het spelletje “zoek de verschillen” te doen. Ga dat nu ook es van de binnenkant doen.
Bedankt voor 't idee! :slight_smile:

Hier dan een paar fotos.
herkent iemand dit uurwerk ??

Bedankt

John